Ga naar inhoud

Quintis bij de DA


Peacefull

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb vanmorgen Quintis naar de DA gebracht

het weekend was weer helemaal niks met eten(echt balen want de laaste tijd at hij weer veel beter) , hij wilde weer niks , terwijl hij wel honger had(banaan, wortelprutje gingen er goed in)

dus toen ben ik naar de DA gegaan, wat blijkt, hij heeft op zijn rechterkiezen haakjes zitten..

dus nu gaat hij onder narcose en gaan ze de haakjes weghalen..de arme schat.

maar goed ik mag hem strax weer ophalen (om17.15u) pas , omdat ik absoluut geen vrij kon krijgen vandaag van mij werk, en ik dan liever heb dat hij daar blijft zodat ze hem na die narcose goed in de gaten kunnen houden..

pff kan niet wachten tot ik mag bellen (om 13.30) of alles goed is gegaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo k heb ff wat eerder gebeld,

quintis is wakker aan t worden ,hij kijkt al weer wat rond

de haakjes zijn afgeslepen , en verder zag hij er goed uit , wat dun, maar nix extreems

dus nu afwachten tot ik hem met eigen ogen kan zien..vanavond.!!

heeft iemand ervaring met het eten na zo'n operatie?

heb banaan in huis, wortelhapje, spuitjes voor eventueel dwangvoeren

maar zou t echt nodig zijn?

hoe snel zou hij weer zelf kunnen eten of doen ze dat meestal wel weer zelf?

kbedoel eigenlijk als ik naar de tandarts ben geweest dan heb ik ook een dag niet z'on zin om te kauwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is het goed gegaan!

een van ons overleden konijnen heeft ook een haakje/naald in zijn mond gehad.

We merkten dat hij opeens niet wilde eten. Dus gingen we dezelfde dag nog met hem naar de dierenarts en het bleek dat hij een naald in zijn mond had.

Hoe dit is gekomen weten we niet, waarschijnlijk zat het in het stro (die kregen we van iemand die ze niet meer hoefden en meteen had die dat). Hij werd dus meteen dezelfde dag nog geholpen. Het was toen goed afgelopen., Hij at weer goed.

Waarschijnlijk zal je konijn vanavond al wat gaan eten.

Als het voer (biks) wat moeizaam gaat dan kan je denk ik beter iets vloeibaars geven dan hoeft hij de eerste dag niet zo veel te kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Zwartje had 2 weken terug ook haakjes op de kiezen, en toen we haar ;s avonds ophaalden, toen at ze weer lekker haar worteltjes enzo en haar hooi. Ze hadden haar na de operatie nog pijnstilling gegeven, en de DA zei dat als Zwartje de volgende dag haar lievelingseten niet at, moest ik een pijnstillers komen halen, maar dat hoefde gelukkig niet. Dus als je Quintis zijn lievelingseten bij je hebt, dan gaat hij daar wel van eten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quintis eet alles gelukkig , normaal gesproken

maar banaan en wortel liggen klaar een uitgedroogde boterham en gewoon zijn brokjes en nog zijn favo kruidenhooi

maar zal idd nog even over pijnstilling vragen bij de DA

na zijn castratie at onmiddelijk toen ik met hem thuis kwam

dus hopelijk gaat het nu ook zo!

Maar gaat nu alles goed met Zwartje?

is Het eigenlijk een soort tandsteen of zo?

hoe kan je dit het beste voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met Zwartje gaat nu alles goed, hopelijk blijft het ook zo.

de Da zei toen dat het nu een half jaartje goed moet gaan met de kiezen, dus over een half jaartje zouden er weer haken kunnen optreden, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Ze kunnen of later of eerder komen.

Ik weet niet precies wat haken zijn.

Mijn nijntjes krijgen altijd iedere dag hooi, dat is heel goed voor het afslijten van de tanden, dat zei de DA tegen mij. en ze krijgen wilgentakken en biks, en dat was ook goed voor de tanden.

Maar da DA zei ook dat sommige konijnen wel haakjes krijgen en sommige weer niet. En ook al geef je ze iedere dag hooi en veel wilgentakken, het kan toch altijd voorkomen dat ze haakjes krijgen.

Ik hoop voor je dat Quintis straks gauw eet, maar dat denk ik wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

had net nog een keer gebeld naar de DA:$

en hun zijn helemaal verliefd op Quintis:lovers:

hij doet het fantastisch, hij zat alweer banaan te eten de assistente zei dat ze nog nooit een nijn zo snel na een operatie weer had zien eten

meteen eigenlijk toen hij goed wakker was, hij vroeg ook meteen om een knuffel, dus de assistente heeft zich goed uitgeleefd denk ik zo!!

Ik ben zooooo blij dat alles goed is!! :bunny:

@michaela

Fijn dat het goed gaat met Zwartje

ja ik geef t zelfde als jij onbeperkt hooi, biks, groentes , wilgentakken

gelukkig om te weten dat zoiets gewoon kan gebeuren

hopelijk geen herhaling voor Quintis en Zwartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Peacefull, ahhhhhhhhh wat lief dat de assistente zich zo goed bekommert om Quintis! :) DAt is fijn om te weten he?

Ik ben blij dat hij weer eet en dat hij weer de oude is.

Ik hoop ook voor jou en Quintis dat de haakjes wegblijven, maar ja, je weet het nooit, ze kunnen altijd terugkomen, dus dat moet je in je achterhoofd houden.

Thanks, ik hoop ook dat dat de haakjes bij Zwartje wegblijven, maar zoals ik al zei, je weet maar nooit.

Peacefull, ff off-topic, heb je nog iets gehoord van die sollicitatie die je een paar weken geleden hebt gehad? Want je zou in november iets horen of je was aangenomen of niet?

want ik dacht er net aan, :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut fijn om te weten, die meiden doen het goed daar , veel zorg en veel kunde en alles waar maar de geringste twijfel over bestaat wordt of een collega geraadpleegd of gezocht in de boeken er wordt altijd goed geluisterd en overlegd

Ik wil bv altijd zelf mijn nijn vast houden , geen probleem daar, hun vinden dat zelfs prettig omdat mijn nijnen mij kennen op hun gemak zijn bij mij..

nee helaas balen maar ben afgewezen

twee sollicitatie's omdat ik geen man ben (wisten ze niet van te voren de sukkelaars)

en een omdat ze naar Houten (bij Utrecht ) gingen verhuizen

Ik heb wel tegen hun gezegd vanwaar die haast voor een nieuwe collega als je eigenlijk deze dingen al wist van te voren..voelde me een beetje vreemd onder dit alles eerst alle enthousiasme me uitgenodigd voor een tweede gesprek en dan zulke smoesjes...

dus jammer maar helaas zit nog steeds bij dezelfde werkgever..

maar ik blijf zoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .