Ga naar inhoud

Gestopt met eten


ZisaFloki

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik wil even mijn hart luchten en om raad vragen. Ik ben vannacht en vanmiddag weer met mijn konijntje naar de dierenarts geweest; hij at niet meer.

Bleek dat hij een haak aan zn kiesje had die zijn tong heeft beschadigd en daardoor stopte hij met eten. Helaas na pijnstillers en een kiesbehandeling van de dierenarts is hij nog niet weer begonnen met eten. Ik ben inmiddels aan het dwangvoeden en dat gaat gelukkig heel goed!

Zijn darmpjes beginnen alleen enorm te rommelen na elke voeding en dat baart me zorgen. Vanmiddag bij de dierenarts zei die dat hij het naar omstandigheden goed doet, er waarschijnlijk overheen komt en dat hij wel weer zal gaan eten als de pijn in zn mond weg is. Vanavond moet ik zelf pijnstillers geven op dezelfde manier als de dwangvoeding samen met een gel om zn darmen op de regel te houden.

Toch maak ik me zo'n zorgen over die kleine :( heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs, Alice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,


 


Helaas heb ik hier heel veel ervaring mee.


De ervaring leert dat het best lang kan duren voordat een konijn weer zelf gaat eten, vooral als hij een wondje in zijn bekje heeft. Dat kan wel tot 2 weken duren. Meestal gaan ze wel eerst lekkere dingen eten, vooral lofty's zijn hier heel erg populair.


Verder kunnen ze ook minder eetlust krijgen door de pijnstiller, dus deze bouw ik meestal na een paar dagen af.


Een beetje geduld dus nog, maar het komt vast wel in orde.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .