Ga naar inhoud

Bas is ziek


margreet

Aanbevolen berichten

Onze Bas is ziek.

Gisteravond ging hij al in het beneden gedeelte van het hok zitten,en dat vond ik wel wat vreemd,maar hij doet wel vaker van die gekke dingen.

Maar toen ik vanochtend de nijnen ging verzorgen,zat hij nog steeds op de zelfde plek.

Hij zat in elkaar gedoken,stilletjes en met de ogen dicht.

Ondertussen werd hij liefdevol gewassen door Madelief.

Ik schrok me rot.

Het eten raakte hij niet aan,alleen het snoepje wat ik hem voorhield wou hij wel.

Verder had hij natte ogen en een natte neus.

Dus ik heb hem gelijk ingepakt en meegenomen naar de da.

Die heeft hem grondig onderzocht:hij had 41.3 graden koorts!!

Verder rode ,natte ogen en natte neus.

Hij houdt het in principe op een flinke verkoudheid maar sluit myx niet uit.

Bas heeft een stevige ab kuur gekregen en pijn/koortsremmer,en verder ga ik hem dwangvoeren zonodig.

Ik ben als de dood dat het myx is.

Ik heb hem namelijk 2 1 /2 maand geleden gekocht in de dierenwinkel en daar werd mij verteld dat hij bij de fokker was geent.

En ik ben daar te goeder trouw van uit gegaan,ondanks dat ze geen entboekje van Bas hadden.

Maar nu ben ik zo bang dat de fokker het helemaal

niet gedaan heeft.

Maar ja ,laten we eerst maar eens zien dat Bas weer beter wordt.

Duimen jullie voor ons?

Groetjes Margreet :bunny4::bunny4:

H

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...dat is echt geen leuk nieuws!!!

Kan je navragen ivm enting... dat is belangrijk omdat ook konijnen die geënt zijn myx kunnen krijgen, maar die kan je er dmv intensieve verzorging doorslepen. Een konijn wat niet beschermd is,heeft weinig kans...

Dit is waarschijnlijk niet wat je wil horen nu (en ik duim absoluut voor je dat het geen myx is) maar, vraag dat even na...moest het myx zijn en hij is geënt...dan weet je nl dat het niet hopeloos is en kan je vollop kiezen voor verzorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .