Ga naar inhoud

Pffff....die hormonen.


Diddl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Zoals de meeste waarschijnlijk wel weten krijgt Punky kleintjes. Hooi eet ze inmiddels weer een beetje nadat ik haar graanstengels ben gaan geven. Bedankt voor de tip Caroline ;) Alleen mevrouw heeft nu weer iets nieuws....ze drinkt niet meer uit haar flesje. Ik heb nu dus een bakje in haar kooi gehangen waar ze water uit kan drinken. Een nadeel....het is leuk om daar mee te gooien. Drinkflesje heb ik al hoger gehangen omdat ik dacht dat haar buik misschien gevoelig was en in de weg zat maar het heeft weinig effect. Ze drinkt gelukkig wel uit haar drinkbakje. Ook springt ze regelmatig in de kooi heen en weer en maakt dan best een hoop herrie met wegspringen en landen. Mijn vriend vroeg aan me: Wat heeft zij nou? Ik had hem als antwoord gegeven: Ik denk dat de jongen aan het schoppen zijn in de buik. Heb ik dit goed? Ze mag nog steeds lekker loslopen in de kamer. Pebbles onze poes is niet bij de kooi weg te slaan. Ze ligt als Punky in de kooi zit er continu bij. Pebbles ligt ook altijd bij mij wanneer ik ziek ben. Dan wijkt ze ook niet van mijn zijde. Ramses de kater blaast alleen nog maar naar haar en loopt weg als ze iets te dicht in de buurt komt. Ramses heeft een "konijnentrauma" door Diddl gekregen. Diddl viel de katten aan, vandaar dat Ramses er niet zoveel meer van moet hebben. Maar ook daar zit vooruitgang in gelukkig. Punky krijgt ook extra groenvoer. Zou ik haar nu nog meer kunnen geven dan dat ik al doe? Biks eet ze gelukkig wel weer normaal en niet meer in etappes.

Groetjes,

Britta en Punky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zou het waterbakje er eigelijk uithalen en de fles gewoon laten hangen eerder dronk zij ook uit de fles toch .. ze krijgt van zelf dorst en dat drinkt ze heus wel uit de fles

en dat heen en weer in de kooi weet ik eigelijk niet ik heb het nog nooit meegemaakt met een voedster dat ze dat doen die liggen over het algemeen een beetje in de kooi en worden bij mij steeds luier .. dus dat weet ik niet

verder goed dat ze haar biks wel weer eet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik in het begin gedaan voor dat ik bakje erin hing. Ze wacht dan net zolang met drinken totdat ze eruit mag en dan gaat ze in een rechte lijn naar de keuken om daar water te drinken uit de bak van de katten. Die hangen in een standaard en ze moet op haar achterpootjes staan om daaruit te kunnen drinken. Slapen doet ze ook veel en veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we ook de waterbak weghalen voordat ze los mag. Ik laat altijd als eerste Punky los omdat zij snel moe is deze dagen en daarna die andere drie Vannacht heeft ze alle stro en haar kleedje in haar nachthokje gesleept. Een in een hoekje heeft ze zels alle zaagsel weggegraven. Kan ik nu nog steeds haar kooi schoonmaken of zal ik haar met rust laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...ik kwam erachter dat dooske alleen het zaagsel over het stro had gegraven. En helaas heeft ze geen vast poephoek in haar kooi. Ik denk dat ik ga proberen een klein beetje ananassap in haar drinkflesje te doen en het drinktuitje erin te dopen. Misschien werkt het. Maar inderdaad, we tellen af. Ik hoop dat ze dan weer wat makkelijker word. Nu vraagt ze om aandacht en als je haar wil aaien loopt ze snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ons Punky bliift ons verbazen. Eerst bleek hij een zij te zijn. Oeps.......mevrouw is zwanger. Nu 33 dagen verder heeft ze nog steeds geen haren geplukt dus gaan we er vanuit dat ze toch niet zwanger is. Straks gaan we Gizmo haar mannetje er weer bij zetten en dan kijken hoe ze reageert.

Vervolg komt straks!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant vind ik het jammer omdat ik dat nu niet mee maak maar eigenlijk ben ik er blijer om dat ze toch geen jongen krijgt. Aangezien Punky pas 4 1/2 maand oud is en ik haar achtergrond niet weet. Ik wist ook niet of Gizmo of Pongo haar bevrucht zou hebben. Ze komen allemaal uit dezelfde dierenwinkel dus voor hetzelfde geld zit er iets van familie in. Eigenlijk vind ik het best zo. Ook omdat Bibbl haar hormonen opspeelde en nr. 2 in rang oversloeg en gelijk op de bass ging rijden, Gizmo werd dat zat, wilde Bibbl afstraffen, Pongo liet dat weer niet toe omdat Bibbl zijn vrouwtje is. Maar blijkbaar zien ze mij toch als nr. 1 want ik hoefde alleen maar te roepen: He...zijn jullie nu klaar? En dan was de rust weer wedergekeerd. Ik weet niet hoelang dat was goed gegaan. Daarom ben ik er eigenlijk niet zo treurig om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .