Ga naar inhoud

konijn heeft vreemde kale wond op rug


woeps

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Mijn buurvrouw vroeg of ik even wou kijken bij 1 van haar konijnen, deze had een rare plek.


 


Ik heb een zo duidelijk mogelijke foto proberen te maken, mijn vermoeden is dat het andere konijn haar gebeten heeft, maar het wondje met daarin een witte vlek vind ik er vreemd uitzien.


 


Iemand enig idee wat dit is, en is een dierenarts bezoek noodzakelijk?


 


Alvast mijn dank en die van mijn buuf;


 


Zelf bewust nog niet gegoogled, omdat hier wellicht meer mensen met juiste kennis zitten.


 


 


2015-07-08%2019.45.45.jpg


2015-07-08%2019.46.45.jpg


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor je snelle reactie, buurvrouw doorgeven. Ze twijfelt nu echt om naar DA te gaan...  


Net even langs geweest, konijn geeft geen kik als ik de wondjes raak, als ik iets druk ook niet, maar geen pus. als ik iets meer kracht in mijn vingers zet begint ze te tandenknarsen, dus dat merkt ze wel :-( en toen ook direct maar gestopt.


het lijkt wit, en erg opgedroogd.


 


ogen zien er verder goed uit, mond en neus ook!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan de dierenarts nou weten of ze gevochten hebben of niet? Ik wist niet eens dat dat zo kon bij konijnen, liefdesbeten. Bij katten ja, die kunnen wel uit positieve emoties bijten/knauwen. Of een ram die zich vastbijt in de voedster tijdens het paren. Maar konijnen bijten elkaar bij mijn weten niet tijdens het knuffelen...


 


Is de wond nu gespoeld en heeft het konijn nu antibiotica of zo? Want het lijkt me mogelijk ontstoken, idd denk ik aan pus bij dat witte...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .