Ga naar inhoud

Blaasverlamming bij konijn


Shivas

Aanbevolen berichten

Heb vandaag de DA gebeld voor één van de opvang konijntjes.


Deze constateerde dat Dofje een blaasverlamming heeft waardoor hij niet uit


zichzelf kan plassen omdat hij daar geen gevoel aan heeft.Volgens haar is het


een erfelijke afwijking waar niets aan te doen is,daarom heb ik ook beslist dat


Dolfje in de opvang mag blijven.Hij heeft geen pijn en kan hupsen als een ander


konijn.


 


Heeft er al iemand van deze afwijking gehoord of een konijn met deze aandoening gehad?


Dolfje is een kruising Vlaamse reus x Franse hangoor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met dat hij niet uit zichzelf kan plassen? Bedoel je dat hij er geen controle over heeft of dat hij gewoon echt niet kan plassen, want in dat laatste geval ben ik best benieuwd hoe je dat voor hem oplost dan.

Verder had mijn kleine kruising Turtle dysautonomie. Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar ik denk wel vergelijkbaar. Hij had niet echt meer controle over het plassen, omdat de sluitspier van de blaas niet meer goed werd aangestuurd door de hersenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolfje kan helemaal niet uit zichzelf plassen,als zijn blaas echt vol is zie je daar een enorme zwelling.


Ik ledig Dolfje zijn blaas door er zachtjes op te drukken tot er geen plas meer uitkomt en dan is de zwelling


ook verdwenen.Zijn plas heeft een geel bruine kleur wat ook niet normaal is bij een konijn.


Daarom dacht ik eerst dat hij blaasstenen had maar de DA kon geen blaasstenen vinden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .