Ga naar inhoud

gillen bij optillen en klimmen in de ren.


breezer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuw konijntje. hij/zij is nu 9 weken oud en we willen hem dinsdag laten inenten bij de dierenarts. 
Nu wou ik laats al graag kijken of het een ram of een voedster is, maar als we hem willen optillen gilt die en spartelt heel erg. 

Ik heb in mijn leven veel konijnen gehad maar nog nooit een die gilt bij optillen. Natuurlijk probeer ik hem rustig te pakken en goed te ondersteunen maar hij raakt gewoon echt helemaal in paniek. zelfs na het neerzetten bleef die gillen en was pas stil na het krijgen van een snoepje. 

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en tips heeft hoe we dit het beste kunnen aanpakken, want ik zou graag weten of het een ram of voedster betreft ivm het koppelen. Ram moet namelijk dan straks eerst nog gecastreerd worden. 

Hij/zij eet goed, en is heel actief. Zo actief die die zelfs in de hekken van de rem klimt en tegen muren probeert op te klimmen, de muren lukt natuurlijk niet, maar de ren lukt hem wel, hij klimt er letterlijk overheen ( niet springen maar klimmen).  hij zet zijn poten op de hekjes en klimt zo omhoog. 

heeft iemand hier ervaring met dit soort dingen en tips? vooral tegen het gillen bij optillen? ik weet dat een konijn het niet leuk vind om opgetild te worden, maar ja soms is het toch noodzakelijk, zoals bij geslachtsbepaling en stel dat die ooit iets mankeert in de toekomst. 

Wel kan ik hem over zijn hoofdje aaien, en met lekkers geven is die gewoon tam en kruipt die zelf op schoot. 

groetjes Leoni 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .