Ga naar inhoud

Kruidenhooi zelf maken


kdb

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen!


 


Ik zit te denken om zelf kruidenhooi te gaan maken, dus gewoon wat kruiden door het hooi husselen  ;)  Heb me al wat verdiept in welke kruiden ze mogen hebben. Thuis heb ik nog munt, rozemarijn en dille staan. Hebben jullie hier ervaring mee of eerder zelf gemaakt? Het gaat hier om jonge konijntjes, waarbij ik het dus voorzichtig op moet bouwen. 


 


Alvast bedankt :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet naar wat je voor ervaringen je op zoek bent?


 


Ik geef ze iedere middag wat kruiden. Besteld via de webshop hier. Door de weeks krijgen ze een kruidenmix van paardenbloem, luzerne en frambozenblad en in het weekeind een van goudsbloem, korenbloem, kamille en rozen.


Ze vinden het in ieder geval erg lekker. Als deze twee mixen op zijn dan ga ik voor de afwisseling wel weer andere mixen bestellen. Verder geef ik wel eens verse munt of basilicum uit de tuin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jonge konijntjes iets voor het eerst krijgen qua groenvoer moeten ze sowieso eerst eraan wennen. dus iedere dag een klein beetje geven per soort, dus niet iedere dag drie verschillende dingen, want dat werkt vaak niet erg perfect.... en dan langzaam opbouwen. steeds de keutels in de gaten houden en dan moet het allemaal wel goed komen.


 


ik weet niet precies of het ook op deze manier werkt voor kruiden enzo, maar ik deed het bij die van mij voor de zekerheid wel


Link naar reactie
Delen op andere sites

hier doe ik kruiden door de brokken heen. Ik heb nu nog maar twee konijntjes van ongeveer anderhalve kilo en wanneer ik hun voer portie over twee dagdelen verdeel is het wel heel weinig per keer, dus vul ik het aan met wat kruiden, hierbij kies ik vooral voor bladeren en bloemen omdat die toch iets meer massa hebben, dan lijkt het wat meer. Die heb ik gewoon hier in de webshop besteld.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Groente en fruit geef ik ook in zeer kleine porties. Bo durf ik wat meer te geven dan Bibi, die heeft gevoeligere darmpjes merk ik. Andijvie en ananas moest Bo niks van weten, misschien komt dit nog wel. Wortels zijn ze beide helemaal gek van :) Maar daar ben ik ook voorzichtig mee. Daarnaast krijgen ze een poedertje in hun drinkfles voor een optimale darmstimulering. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

nee doe het niet door het hooi heen, geef het gewoon los. Ik was begonnen met een lepeltje per persoon en nu geef ik twee handjes ongeveer. (heb kleine handen) 


Had op internet gelezen dat je niet meer dan een eetlepel per kilo lichaamsgewicht mag doen uiteindelijk. Weet niet in hoeverre dit ook zo is maar ik houd dat wel ongeveer aan. Ik zou denk ik gewoon beginnen met een thee lepeltje. Als je het door het hooi gaat mengen is het wel minder makkelijk te doseren. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .