Ga naar inhoud

Lucky heeft haar rug bezeerd


YvonneH

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmiddag groenvoer ging geven kwam Lucky niet naar beneden. Normaal is ze als eerste dus ik nog even extra geroepen; geen Lucky. Ik ben toen in het nachthok gaan kijken en daar lag ze languit met haar poten naar achteren. Ik heb even voorzichtig aan haar gevoeld en toen ze wegliep deden haar achterpoten niks! Op dat moment kwam er een vriendin van mij met haar zoontje (zij heeft een aantal jaren bij onze da gewerkt) en zijn zij gaan kijken. Ik heb de da gebeld, ondertussen had zij Lucky opgepakt en ja hoor; ze gebruikte haar poten weer. Later op de middag wel even naar de da geweest en ze heeft een zwelling in haar rug en pijnlijke spieren. Ze heeft een injectie metacam gehad en dat hebben we ook mee naar huis gekregen voor in ieder geval 5 dagen. Waarschijnlijk is ze gevallen of heeft ze iets anders raars gedaan waardoor ze tijdelijk verlamd was (een blokkade). Ik denk dat ze misschien van een plateautje gevallen is of eraf geduwd door onze Kobus want als hij erdoor wil kan hij nog wel eens lomp zijn. Maarja zeker weten doen we het natuurlijk niet. Ze zitten nu met z'n 3en in het nachthok opgesloten omdat ze nu even niet de trap op en af mag/kan. Hopen dat ze geen ruzie krijgen. Ze eet nu wel weer en loopt ook weer normaal dus ik hoop dat het snel weer helemaal over is! Voor iemand met zo'n naam heeft ze de laatste tijd toch wel aardig pech!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt allemaal wel goed te gaan met Lucky nu. Vanmiddag heb ik het luik weer open gedaan en ze groenvoer gegeven en ze was als 1e beneden! Ze eet gewoon weer goed; hooi, groen en biks dus dat lijkt me in orde. Ze is wel veel boven maar ik kan voorstellen dat het vast nog wel zeer doet.

Ik had nog even een vraagje:

Vannacht had ik ze opgesloten in het nachthok zodat ze zeker rust zou hebben (bij elkaar hebben ze wel 20 uur in het nachthok gezeten) en nu staat het gewoon weer open. Kan ik het vanaf nu gewoon weer openlaten of moet ik ze vannacht toch weer opsluiten? Als het niet nodig is laat ik liever het hok open, dat is voor de andere 2 ook lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .