Ga naar inhoud

binnenkonijnen naar buiten 's nachts?


Amélie

Aanbevolen berichten

Onze twee binnenkonijnen zitten sinds kort overdag al lekker in de tuin maar in de avond haal ik ze iedere keer weer naar binnen. Het vrouwtje zit sinds kort in de puberteit en sproeit de muur en het laminaat rondom de ren onder dus ik vraag me af of ze nu ook 's nachts buiten kunnen blijven? Bij ons binnen is het in de nacht 15 graden en buiten wordt het de komende tijd 9 graden.


 


Ze hebben een nachthok met ren eronder, dat is dichtgemaakt met plexiglas dus redelijk tochvrij maar er zit nog een ren aan vast met alleen gaas. Van de matjes op het laminaat binnen naar koude tuintegels lijkt me wel een grote overgang. Zoeken ze dan wel uit zichzelf hun warme nachthok op?


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de bedoeling dat het echt buitenkonijnen gaan worden? Dan kunnen ze komende week denk ik al wel naar buiten, evt met wat extra stro in het nachthok.

Als het 'gewoon' even leuk is voor in de zomer zou ik zeggen: kies om er buiten- of binnenkonijnen van te maken maar niet en/en. Dat is niet goed voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn sinds gisteren volledig naar buiten verhuist. Binnen een week is de kans op vriezen gedaan dus mogen konijnen snachts ook buiten.

Het wordt mooi weer de komende dagen met snachts rond de 10graden dus dan is het al geen probleem om ze eerder buiten te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .