Ga naar inhoud

Zindelijk, of toch niet?


Bazinga

Aanbevolen berichten

Ik heb een koppeltje binnenkonijntjes: Bazinga (ex-ram; 2.5jaar) en Sushi (ex-voedster;1.5jaar). Overdag lopen ze vrij rond in huis en 's nachts moeten ze in hun kooi waar een ren is aangezet.


Beide zijn overdag (lees: als ze mogen rondlopen) perfect zindelijk, 's nachts en 's ochtends vooraleer de ren weggehaald is, lijkt Sushi dit te vergeten. Ze heeft momenten gehad waarop ze altijd in de WC ging plassen en keutelen, maar al even vaak plast en keutelt ze gewoon in het midden van de ren.


We hebben al aan verschillende oorzaken gedacht: de vloer gepoetst, de wc ververst, blaasprobleem. Maar zitten zonder oplossing en elke ochtend met een natte vloer (dit op zich is niet zo erg, al is het wel een heel werkje).


Ze zijn beide getraint op een wc in de kooi, eerst een kleine hoekwc, snel uitgebreid naar de grotere en hogere wc. Na de eerste weken van nachtelijk plassen hebben we een extra wc in de ren gezet en een nachtlampje geplaatst.


 


Waar zou dit aan kunnen leggen en wat zou ik kunnen proberen?


 


Nosebumps en likjes van Sushinga.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

doen mijn nijntjes ook...is markeren...


savonds en snachts zijn ze meest actief....de mijne krijgen bv savonds hun biks en meeste keutels en plasjes liggen in ruime omgeving rond de eet bakjes...en bij bv deur of langs bepaald speelgoed ofzo....


misschien is het zo dat je nijntjes bv overdag meer ruimte hebben...en de andere tijden een kleinere ruimte moeten delen...dan zie je meer markeer gedrag...is mijn ervaring...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .