Ga naar inhoud

dwergje met zorgelijk gedrag , E.C ? help


kusmarjo

Aanbevolen berichten

Ik heb een afspraak staan bij de da morgen, dat was de eerste plek die ze hebben

Mijn dwerg ram van 4 eet drinkt en doet gewoon normaal, actief, niet brommerig, interesse alles prima. Hij is geent en leeft met een voedster die dat ook is. Voedster heeft de klachten van hem niet.

Maar als ik goed kijk valt hij af en toe niet om, maar zijn kontje neigt een beetje om te vallen, en hij corrigeert het. Hij hupst prima, maar als hij langzaam loopt heeft hij moeite met evenwicht van kontje en echt minimaal met zn kop.

Wat betekend dit

Moet hij appart

Is dit pas het begin van een ziekte en kan dit nog goedkomen?

Ik ben behoorlijk in paniek

Graag hoor ik advies, tips of ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even afwachten wat de dierenarts ervan zegt.

Het zou inderdaad EC kunnen zijn. Dat is vervelend, maar wanneer je er vroeg bij bent is het vaak goed behandelbaar. Het is besmettelijk via de urine, maar veel konijnen zijn sowieso al drager en veel daarvan zullen er nooit echt ziek van worden. Ik zou ze lekker bij elkaar laten tenzij het teveel stress oplevert.

Succes morgen bij de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees zou het wellicht EC kunnen zijn. Daarbij verliezen ze ook wel eens hun evenwicht. Ik heb een konijn met EC gehad die ook haar evenwicht af en toe verloor, haar achterhand zwiepte dan een beetje naar de zijkant, wat ze ook weer herstelde. Het leek net of ze struikelde. Haar kopje ging ook scheef staan. EC heeft meerdere symptomen die niet alle konijnen hoeven te krijgen.


 


Het is goed dat je morgen een afspraak met de DA heb, want die kan beter beoordelen wat er met je konijn aan de hand is. Zoals ik zei, kan het EC zijn, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.


Als je konijn verder nog goed eet, actief is ed dan zou ik nog niet in paniek raken, uiteraard wel naar de dierenarts gaan. Ik zou ze ook nog niet gelijk uit elkaar halen. Eerst afwachten wat de dierenarts zegt. Mocht het EC zijn dan is de kans groot dat dit goed gaat komen. Je bent er in ieder geval vroeg bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je een afspraak hebt staan.


 


Ik heb ook een konijn met E.C. Deze heeft geen verlies van evenwicht en ook geen scheef koppie. Wel een wat verdikt oog/ooglid, sterk vermagerd, moeite met zichzelf schoon te houden en een verzwakte achterhand. Zo zie je maar dat niet ieder konijn dezelfde symptomen heeft.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .