Ga naar inhoud

Aanvallen na hanteren ander konijn


Gast

Aanbevolen berichten

Jillz heeft er tegenwoordig een handje van.. Mij aanvallen als ik een ander konijn heb geaaid of Flip vast heb gehad.

Het is op zich geen giga probleem, maar ik vind het geen leuk gedrag en wil ook graag proberen om dit eruit te krijgen. Mits dat kan natuurlijk want hoe doe je zoiets?

Klein scenario: ik heb Flip vastgehad, ga hierna naar Jillz en Bliksem. Geef hen biks, bakje staat op de grond waar ik het in schudt. Ze komt aan om te eten, staart gaat omhoog, ze bromt en bijt mij in mijn hand. Soms presteert ze het ook nog om Bliksem een grauw of knauw te geven.

Ook mijn kleding die naar ander konijn ruikt is voldoende, ook mijn schoenen zijn dan doelwit.

Als ik een van de andere konijnen heb geaaid doet ze dit nu ook. Flip moet ik nu eenmaal iedere dag een keer oppakken en ik zie het niet zo zitten om me helemaal om te kleden etc voor ik Jillz en Bliksem kan voeren...

Jillz is een gecastreerde middelmaat voedster, leeftijd onbekend.

Iemand tips, ervaringen, advies? Wat dit gedrag kan zijn of kan veroorzaken? Ik zou graag een poging doen dit te verminderen. Het is ook van de ene op de andere dag gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eerder deze winter begonnen.. En in hoeverre hormonen? Veel zijn natuurlijk weg ivm castratie.. Maar wie weet heeft dat er wel mee te maken

Dat ze me als indringer ziet zit ook wat in.. Omdat ik natuurlijk naar ander konijn ruik. Het is een dominante felle tante ;)

Dat zou ik wel willen, maar zodra Flip me aan ziet komen, is ie al weg. Soms achter het hok en dan zie ik 'm niet meer. :P

Daarom ga ik eerst naar hen, en daarna de andere 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .