Ga naar inhoud

Nachtelijk gestamp


Mariskah

Aanbevolen berichten

Ik stel deze vraag even voor mijn zus. Die heeft 2 konijnen van ongeveer 3 jaar oud. Een Voedster en een gecastreerde ram. 


Ze zitten in een buitenhok met een rennetje er aan vast.


Nu wordt ze de laatste tijd steeds 's nachts wakker, omdat de ram erg hard in het hok zit te stampen. Wanneer de dan buiten kijkt, ziet ze de voedster buiten rustig zitten eten, en lijkt er geen gevaar ofzo aan de hand.


Het begint nu wel vervelend te worden, want de buren worden er ook wakker van... 


Iemand ideeën waar dit vandaan kan komen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waar dit vandaan komt. Mijn dame doet dit ook met periodes en is er nu ook weer mee begonnen. Ze woont binnen dus kleine kans op gevaar door roofdieren. Ging eerst steeds kijken, maar er is gewoon niks bijzonders. Na een aai stopt ze ook weer, maar dat ga ik natuurlijk niet elke nacht blijven doen want dan went ze er aan. Ben dus ook erg benieuwd waar dit vandaan kan komen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er misschien andere dieren zoals katten of roofdieren die door de tuin lopen? Misschien is het rammetje daar gevoeliger/alerter voor dan de voedster..


 


Jaren geleden toen we konijntjes in de tuin hadden in een hok met ren, hebben ze een keer 's nachts heel hard gestampt (wij hadden het niet gehoord maar de buurman wel), en de volgende ochtend lag er een half opgegeten wild konijn recht voor hun hok.. Zo akelig, zij hebben dat natuurlijk zien gebeuren voor hun neus!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje.. dat lijkt mij echt een nachtmerrie.


 


Mijn konijntje stampte vroeger ook, die was erg bang voor katten die hem uit gingen dagen en voor zijn hok heen en weer gingen lopen. Maar als de voedster rustig zit zal dat het niet zijn. Het kan ook dat hij stampt uit verveling, dat hij aandacht wilt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer dacht ze ook aan een kat. Maar eigenlijk komen die nooit in de tuin. Is het ook lastig omdat de gehele achtermuur wordt afgesloten door een schuur, dan moeten ze al via de buren komen, maar overdag ziet ze er ook nooit.


Wanneer ze 's nachts uit haar raam kijkt van boven af, wanneer hij zo aan het stampen is, is er ook geen kat te zien..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .