Ga naar inhoud

Konijn heeft al 3 maanden last van roodgekleurde plas.


luazia

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers.

Ik zit al een tijdje met een probleem. Mijn konijn heeft last van een donker-oranje plas. Ik maak mij al een tijdje zorgen daarover. Onlangs hebben wij haar laten logeren op een kinderboerderij van onze kennis omdat wij op vakantie gingen. De bedoeling was ook dat ze gedekt zou worden, maar dat was er niet van gekomen. Wel hebben we haar erg mager en zwak teruggekregen. Nadat we haar met medicijnen trachtten beter te maken leek het te zijn gelukt. Ze werd weer actief en ging eten, maar in plaats van gezond weer aan te komen is alleen haar buik dik en is ze verder ook maar een heel klein beetje aangekomen,qua gedrag is ze erg vrolijk en lijkt er niets aan de hand te zijn maar het feit dat de plas zo lang al een rare kleur erop nahoudt en een dikke buikje doen mij toch een beetje bezorgd worden, we hebben op dit moment geen geld over voor de dierenarts dus vroeg ik mij af of jullie nog misschien ideeën hebben hoe ik mijn konijn mocht haar echt iets mankeren beter kan maken.:bunny::bunny1::bunny2::bunny4::bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua plas weet ik niet zoveel, oranjig kan komen door wortel enz.. Maar verder weetk dat ook niet. Maar je wil dus kleintjes van jou konijntje, en hebt dus geprobeerd haar te laten dekken? Weet je wat de voorouders zijn van jou konijntje en het rammetje enzovoort. Het lijkt me namelijk echt helemaal niet verstandig een 'zomaar'-nestje te nemen. Wat wil je gaan doen met die kleintjes? Er zitten overigens al genoeg konijntjes in de opvang, denk daar eens aan voordat je een nestje 'neemt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke even de punten op een rijtje zetten.

Konijn plast orange kan niet in orde zijn!!!

Dus hadden jullie besloten een nestje te nemen!!!!

Terwijl er geen geld is voor da kosten!!

Het belangerijkste blijft de gezond heid van jouw konijn.

Wat je nu zeker met de poging van het dekken op het spel hebt gezet.

Beetje jammer eerlijk gezegt.

Ze is ziek terug gekomen van de kinder boederij.

Mogelijk veel stress onder vonden daar .

Nieuwe omgeving meschien wel steeds met een ram in het hok heel logies eigelijk!!!

Wij zijn hier op het forum tegen bewuste nestjes van raslose konijnen.

Het enige advies wat ik je kan mee geven ga wel naar de da en laat haar besist niet dekken in z´n conditie.De opvangen zitten werkelijk vol met konijntjes die een nieuw huisje zoeken. cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook allereerst proberen om eens met je nijntje naar de DA te gaan hoor! Haar gezondheid gaat toch voor op een nestje. Trouwens als je ze nu laat dekken heb je misschien over een maand DA-kosten, met de geboorte van die kleintjes enzo.

Als het geen raskonijntje is zou ik er persoonlijk ook niet voor kiezen om ze een nestje te laten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al een tijdje met een probleem.

Mijn konijn heeft last van een donker-oranje plas. Ik maak mij al een tijdje zorgen daarover.

Onlangs hebben wij haar laten logeren op een kinderboerderij van onze kennis omdat wij op vakantie gingen.

De bedoeling was ook dat ze gedekt zou worden, maar dat was er niet van gekomen.

Wel hebben we haar erg mager en zwak teruggekregen. Nadat we haar met medicijnen trachtten beter te maken leek het te zijn gelukt.

we hebben op dit moment geen geld over voor de dierenarts

Oké...

Je maakt je al een tijd zorgen, maar doet gemakshalve maar niets............:blink:

Dan ga je op vakantie (gratis ?), laat je konijn (gratis ?) logeren, wilde haar laten dekken (onverantwoord voor een konijn waar je je zorgen over maakt), rotzooit met medicijnen (ook gratis ?)

En nu miep je dat je geen geld over hebt voor je konijntje ???????

Je kan je beter afvragen hoeveel jij je om je konijntje bekommert dat je het beestje noodzakelijke zorg wil ontzeggen :((

En als ik je verhaal verkeerd begrepen heb door je onduidelijke berichtgeving, ben ik benieuwd wat er dan werkelijk gaande is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

rode plas op wat voor bodembeddeker zit hij

want ik heb ook welleens dat het rood uitslaat maar dat komt dan echt door het zaagsel

tevens zeg je geen geld te hebben voor een dierenarts

ik neem aan als jij naar de dokter moet ook gewoon gaat ..?

dus mischien voortaan potje met geld achter uit zetten voor je dier ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .