Ga naar inhoud

scheve kop


Melanie37

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik mij hier even voorstellen, ik ben Melanie en ik heb drie vrouwtjes konijnen, Maartje, Flappie en Sofie. Voor Sofie zit ik met een dringend probleem. Op 8 november jl. ontdekte ik dat haar kop een beetje scheef stond. Ik heb haar mee naar binnen genomen en daar rolde ze om. Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan die haar behandelde met prednison en antibiotica. Ik kreeg baytril mee en het leek best wel goed te gaan met Sofie. Ik heb haar in een kleine binnenkooi gezet met handdoeken. Ze at en dronk nog zelf. Na twee dagen ging het ineens veel slechter met haar. Ze lag op haar rug (gekronkeld) en haar eten was onaangeroerd. Ik heb meteen de dierenarts gebeld (inmiddels had ik informatie gevonden over e.cuniculi) en kreeg Panacur. Vanaf maandag (nu 6 dagen) behandel ik haar met baytril en Panacur. Het lijkt iets beter te gaan met haar, ze kan met veel moeite zelf een stukje appel eten, maar het meeste krijgt ze binnen met dwangvoeding van de dierenarts. Ze zit nu wel weer op haar pootjes maar het hoofd is extreem gedraaid met haar oor en oog op de grond. Inmiddels krijgt ze ook de pijnstiller metacam. Nu heb ik de volgende vraag: hoe lang duurt het voordat de Panacur aanslaat en wat kan ik verwachten? Ik verzorg mijn konijn met veel liefde en geduld en als het moet kan ik dat heel lang volhouden. Alleen rijst bij mij de vraag: wordt ze nog wel beter? Ik vind het vreselijk om mijn konijn zo te zien en vraag me af of ze niet extreem lijdt. Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven. Alvast bedankt.

groeten,

Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melanie,