Ga naar inhoud

konijn zijn cavia "vriendje"/hokgenoot overleden.


MaritS

Aanbevolen berichten

Hoi hoi allemaal,

Ik vroeg me eigenlijk iets af.

Een vriendin van mij heeft haar konijn met een cavia zitten. Nu is vannacht de cavia overleden. Ik weet dat bij konijnen je konijn "in de rouw" kan gaan en misschien minder gaat eten etc, en dat je eigenlijk uiteindelijk een nieuw konijntje moet vinden.

Hoe zit dat met een konijn en cavia die het hok delen? Aangezien ze eigenlijk niet echt kunnen communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bij een konijn zijn maatje (zijnde een konijn) komt te overlijden dan zal deze zeker in de rouw zijn. Of dit ook met een cavia is weet ik niet echt. Één van mijn konijnen gaat dagelijks eventjes op visite bij mijn cavia's, die in een ander hok zitten. De cavia's worden af en toe ook gepoetst door het konijn. De cavia's gaan ook tegen hem aan liggen, maar ik denk niet dat mijn konijn in de rouw zou zijn als de cavia's zouden komen te overlijden. Maar hij deelt er uiteraard ook niet het hok mee. Feit is wel dat het konijn van je vriendin nu alleen zit, wat toch wel behoorlijk eenzaam voor hem/haar is. Het zou toch wel verstandig zijn als je vriendin een konijnenmaatje voor haar konijn uit de opvang gaat halen. Aan een konijn als hokgenoot heeft haar konijn toch meer dan een cavia.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .