Ga naar inhoud

Injectie ipv gas


volle en maan

Aanbevolen berichten

:bunny: Hoi,:bunny:

Ik heb afgelopen weken, zo'n beetje alle dierenartsen in de omgeving afgebeld voor het castreren/sterreliseren van mijn dames. Buiten dat de prijzen nogal uit een lopen,(60-120 eurie) zit ik met het volgende "probleempje" bij de dierenartsen die ik heb gebeld doen ze allemaal vrij moeilijk over de narcose procedure. En daardoor doen ze het liever niet. Bij voedsters gebruiken ze een vloeibare injectie die nogal heel risicovol is, en ze het allemaal liever niet doen. Omdat de kans groot is dat de dametjes het niet overleven. Bij mijn rammen hebben ze dit met een gas gedaan. Dit is helemaal goed verlopen. Nu vroeg ik hier dus naar en dat blijken ze niet te doen bij voedster, een duidelijke reden was er niet voor mij, aangezien ze het bij de rammen wel gedaan hebben.

Nu wilde ik graag jullie mening over de vloeibare injectie als jullie deze gehad hebben.

Want ik wil ze namelijk wel heel graag geholpen hebben, ook om in de toekomst ziektes te voorkomen.(hopenlijk).

Ook hier zeggen ze (de dierenartsen) trouwens dat het niet noodzakelijk is. maar voor mij dus wel.

Ik hoop van jullie reacties te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn ram is ook met gas gecastreerd en de DA hier is ook niet enthousiast om mijn voedster te castreren, ik heb dus besloten haar mee nr B te nemen.

Mijn oude DA daar heeft me alles uitgelegd ivm narcose. Hij gebruikt injectie en spuit dieren daarna weer wakker. Hij gebruikt alleen gasnarcose als het om langere of moeilijke operaties gaat zei hij. Een castratie van een voedster door een ervaren DA ,gaat relatief snel zegt hij en bij gasnarcose moeten ze ook een spierontspanner toedienen, di edezelfde risico's heeft als een injectie narcose.

Hij heeft mij alles goed uitgelegd via de telefoon en ik vertrouw op hem. Hij zegt dat er tegenwoordig zo'n goede narcoses zijn voor konijnen, het is jaren geleden dat hij er nog ééntje verloren is door narcose.

Ik denk dus dat je nog een beetje zal moeten rondbellen ,tot je iemand vindt, die je wel een duidelijke uitleg geeft en dan ga je weten dat je goed zit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds ook rondgebeld en vond niemand die gas gebruikte. Ik heb gisteren de derde keer een ram laten castreren en het is prima gegaan hoor.

Alles kan misgaan, mensen kunnen naar het ziekenhuis voor iets banaals en ze kunnen een bacterie oplopen.

Je mag er gewoon niet bij stilstaan, ga er vanuit dat het meestal gewoon goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .