Ga naar inhoud

helpt dit?


Pippa

Aanbevolen berichten

Al mijn konijnen zijn altijd zonder problemen zindelijk geweest. Nu heb ik een nijn van 14 weken die binnen (nog)niet keutelt maar wel op de bank.

Nu zet ik haar telkens als ik zie dat ze keutelt (dus direct) buiten als ze op de bank keutelt. Weet iemand of dit helpt. Snapt een konijn deze correctie??

Nogmaals, na vele konijnen de eerste die dit doet.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn buiten zetten is niet echt de oplossing denk ik. Al is het maar omdat haar nu telkens buiten zetten niet aan te raden is voor haar gezondheid in verband met temperatuurwisselingen.
Het zou kunnen dat ze de link wel legt, maar de kans acht ik niet zo heel groot. Immers: keutelen is voor een konijn niet echt iets dat gebruikt wordt om negatieve aandacht te verkrijgen, ze zien het ook niet echt als iets verkeerds om te doen zover ik weet. En straffen heeft bij zindelijkheidsproblemen vaker een negatief effect dan positief.

Een beter idee is het misschien om haar wel even een zetje van de bank te geven (zachtjes, we willen geen gewonde konijnen ;) ) en haar te wijzen op haar toilet. Maak daar een fijn plekje voor haar van met hooi e.d. Leg daar ook telkens alle keutels in, Dit laatste kan soms veel geduld  vergen hoor, want niet alle konijnen snappen het direct. Er zijn ook konijntjes die het nooit leren. En/of die toch even hun terretorium wilen markeren door her en der een paar keuteltjes neer te leggen. Dat is vrijwel niet af te leren, hooguit door haar niet meer op de bank te laten.

Succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eigenlijk wist ik het al zal moeilijk worden. Ze "woont" buiten. Maar alle konijnen kunnen hier via een kattenluik naar binnen. Zomer en winter. Aangezien ze altijd alleen even hallo komen zeggen zijn ze nooit lang binnen met hun wintervacht. Ik heb het altijd gedaan en mijn konijnen worden oud ;)

Snap dat een binnenkonijn nu niet of beter niet lang naar buiten kan ivm gebrek aan wintervacht.

Het buiten zetten was dus bedoeld zoals jij het van de bank af zetten bedoeld. Hopen dat ze de link legt. Dus niet echt als straf maar meer van keutelen doe je buiten!!

Bedankt voor je reactie. Altijd fijn als mensen mee denken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, op die fiets. Ik dacht even dat je ze gewoon buiten zette om 'af te koelen' :P.

Als ze er zelf zo voor kiezen om af en toe naar binnen te komen en gewoon een wintervacht hebben zie ik inderdaad geen probleem hoor, haha :)

Hm, als het veel keutels zijn dan zou je misschien een toiletje in de buurt van de bank neer kunnen zetten en daar alle keuteltjes in kunnen leggen die ze nu nog op de bank legt. Maar anders is gewoon weer even buiten zetten ook prima, want als ze daar gewoon leven is dat niet echt een straf te noemen :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar 1 (of 2 hele snelle) keutel hahaha want dan zet ik haar al meteen naar buiten!! Denk dat ik mijn "terug in JOUW keutelzone" methode maar even probeer door te zetten en probeer veel geduld te hebben.

Het zal echter territoriaal zijn; de bank is nu van MIJ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .