Ga naar inhoud

Kaal korstig plekje??


Mary

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn konijn heeft bij het begin van een oor een kaal plekje, lijkt op een korstje en is beetje wittig shilferig. Ik dacht zelf aan mijt of schurft? Ik ben net ff naar de dierenwinkel geweest en die man dacht aan een schimmel omdat mijt in het oor zit. Hij had er niks voor omdat het haast niet verkocht wordt in de dierenwinkel en hij het zo groot moet inkopen. Nou, hij zou dus dat ik het ook wel kon behandelen met voetschimmelzalf voor mensen of met vaseline insmeren. Klopt dit? Ik hoop dat iemand aan mijn verhaal kan aflezen wat mijn nijn heeft en of het schadelijk is?

Groetjes Marianne!:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voetschimmelzalf voor mensen zou ik er niet zo maar opsmeren hoor. Daar zitten best rare smeerseltjes tussen en als je niet weet wat het doet of wat het konijn heeft zou ik dat niet zomaar gebruiken.

Misschien kan iemand hier na het zien van een foto zeggen wat het is, en anders toch even naar de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, foto's raken overbelicht maar heb een plaatje op internet gevonden.

Het lijkt hier wel een beetje op maar is minder groot. Hij heeft ook nu een plekje bij zijn oog en achter de oren. hmm, ik had een plaatje van internet maar kan hem niet plaatsen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders moet je eesn kijken naar een oud topic van mij over bumba,die heeft ook zo iets gehad ,kan je daar meschien zien of het ook zoiets is,

weet alleen niet hoe je die link hier neer zet :$

bij twijfel indd maar ff naar de diere arts gaan ipv de diere winkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders moet je eesn kijken naar een oud topic van mij over bumba,die heeft ook zo iets gehad ,kan je daar meschien zien of het ook zoiets is,

weet alleen niet hoe je die link hier neer zet :$

bij twijfel indd maar ff naar de diere arts gaan ipv de diere winkel

Is het deze link:http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/6441-droge-huid-schilfers.html ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .