Ga naar inhoud

Mini-puistjes?


Hangoortje

Aanbevolen berichten

Hoi, ik vroeg mij af of iemand wel eens heeft gehoord van puistjes in de punt (dus niet in de buurt van de gehoorgang) van een hangoor. Mijn konijn heeft daar lichte soort van mini-puistjes, enkele met een klein korstje erop. Hij krabt er niet aan en gedraagd zich ook niet vreemd en het wordt niet erger (anders sta ik gelijk bij de DA op de stoep), maar vroeg me af of iemand er wel eens van gehoord had? Op internet kom ik alleen maar uit op hele vieze plaatjes van oormijt enzo en wil niet onnodig met het konijn naar de DA want dat reizen is niet een van zijn favoriete bezigheden ;-) Bovendien is hij pas nog geweest voor urinebrand. Ik maak me dus (nog) niet heel veel zorgen, maar vroeg me wel af of dit bekend voorkomt bij iemand?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dat is mooi! Dan zijn het in ieder geval geen myxomen. Daar moest ik aan denken met je beschrijving. Gelukkig dat dat het niet kan zijn. Hij is ook niet kort geleden op herhaling geweest voor de enting? Want daar kan het ook een (totaal onschuldige) bijwerking van zijn.

Misschien kun je anders even een foto maken en die aan de dierenarts mailen. Die kan denk ik het beste inschatten of het iets ongevaarlijks is of dat er iets is waar naar gekeken moet worden. Toch lastig om zo te zeggen voor ons.

Hoe gaat het eigenlijk met de urinebrand en het aankomen in gewicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het ziet er ook niet ernstig uit (zegt natuurlijk niets, maar als hij nou veel zou krabben of schudden met zijn oren zou ik mij wel zorgen maken). En inenting kan het ook niet zijn. Bovendien ben ik dus pas bij de nieuwe da geweest en denk dat als het echt zou opvallen ze er nog wel naar gekeken zouden hebben, maar ben het helemaal vergeten te vragen. Toen ik belde vanmiddag (toch maar even gedaan) zeiden ze dat ik altijd mag langskomen, maar ik kon ook eerst observeren en kijken of de korstjes er misschien zouden afvallen en er mooie huid onder zou zitten. Ze kunnen over de telefoon natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar ik blijf het eerst nog even goed in de gaten houden.


 


Het gaat nu veel beter met hem. De huid ziet er nu zachtroze uit en er begint weer haar op te groeien en hij is ook goed aangekomen dus dat gaat helemaal de goede kant op! Belangrijkste is nu de zindelijkheidstraining. Heb op aanraden van Bernice een extra plashoek aangeschaft (heb voor een grote rechthoekige gekozen dit keer) en Back2Nature in zijn plashoeken gedaan en ben nu bezig met trainen, dus nog even afwachten want het kan best een tijdje duren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, hij had het dus al toen bij de dierenarts was, en assistente weet er van. Dan inderdaad maar even afwachten. Misschien kent iemand anders het hier?

Fijn dat het haar op zijn poten terug begint te groeien en hij weer aan komt!

Dat is echt super. Gelukkig.

Hopelijk lukt het trainen om hem weer als vanouds zindelijk te krijgen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu al zover dat hij op commando in de plashoek gaat zitten, maar om hem echt te laten plassen, moet ik hem ook dat commando aanleren en kijken hoe vaak hij plast. Dat laatste is wel moeilijk, want observeer hem ruim 2x een uur per dag, maar plassen doet hij dan niet dus dan kan ik hem dat commando ook niet aanleren. Niet dat hij echt op commando gaat plassen, alleen als hij moet, maar als ik weet hoe vaak hij plast kan ik dat ongeveer inschatten.


 


Als iemand nog iets weet over de oren, hoor ik dat graag! Anders ga ik volgende week toch maar langs de DA, want oren zijn zo kwetsbaar.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben inmiddels bij de da geweest en het is wellicht vachtmijt, maar omdat het in zijn oor zit en de huid daar zo dun en gevoelig is kon ze het niet met zekerheid testen. Nu medicijnen gekregen en hopelijk is het over een paar weken weg.


 


En ze heeft me ook nog tips gegeven voor zindelijkheid binnen de ren (dat hij het weer in één hoek gaat doen) en wilde eigenlijk net typen dat dat uitstekend ging, toen ik ineens een plasje zag liggen, haha, dus iets te vroeg gejuicht nog, maar dat komt ook vast goed ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .