Ga naar inhoud

Bedplassen


Bazinga

Aanbevolen berichten

Voedster (gecastreerd) Sushi is 's nachts bijna niet zindelijk. Ze is 1jr & 4m (ongeveer) en al 10m gecastreerd.


Overdag lopen ze (Sushi en gecastreerde ram Bazinga) rond in huis. 's nachts & wanneer ik niet thuis ben zitten ze in een kooi+ren. In huis plast en keutelt ze nooit (tenzij een ongelukkig keuteltje), als ze overdag even in de kooi moeten zitten ook niet. Ze hebben een WC in de kooi & een in de ren die weg gaat als ze rond lopen.


Maar elke ochtend liggen er verschillende plasjes & vaak zie ik haar ook plassen naast de WC. Ik vind het gek dat ze dit doet 's ochtends wanneer ze nog niet uit de ren is geweest & niet meer wanneer ze overdag even er terug in moet...


 


Iemand die dit herkent en/of tips heeft?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook de voedster (niet gecastreerd) die af en toe niet zindelijk is, eigenlijk ook enkel 's avonds laat of 's nachts bedenk ik me nu ik dit lees. Overdag ligt er nooit een plasje naast de wc, maar 's avonds en 's ochtends wel.. Terwijl ze ook vaak genoeg op de toiletbak zit.


 


Geen verklaring helaas, ben ook wel benieuwd waarom ze dit doet en hoe ik het zou kunnen oplossen. Nu veeg ik het op met een papiertje en leg dat papiertje in het bakje, maar dat lijkt niet te helpen.


Eén keer zag ik dat ze aanstalten maakte om naast het bakje te plassen en heb ik direct erop gezet, dat werkte en daarna leek het ook een tijdje beter.


 


Eerst dacht ik dat steriliseren zou helpen, maar schijnbaar is dat ook niet per se de oplossing, aangezien sushi wel gesteriliseerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .