Ga naar inhoud

Puntarella:kent iemand dit?


Caroline

Aanbevolen berichten

Ben net naar de markt geweest en er was weer iemand voor mijn neus met alle wortelloof weg :boxing:

Ik heb iets nieuws meegenomen, erg bitter naar het schijnt, maar het zag er goed uit voor de konijnen en die vinden bitter meestal niet erg...

Het zier er zo uit:

puntarella-360.jpg

Enig idee wat dit precies is? Ik heb net een heel klein stukje gegeven en ze lusten het... Giftig zal dit wel niet zijn veronderstel ik... tenzij iemand meer info heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kelly!!!!! Ben je terug????????

Bedankt vr de info....maar euh veilig zal het dan wel zijn zeker...

Knaagjes, zal aan je denken als ik eens van de markt door kan rijden nr B ok :lol:

Ze hebben hier zoveel groenten die ik gewoon niet ken, veel meer soorten dan in B. Waarschijnlijk vind je zo'n zaken ook wel in Brussel of Antwerpen, want ik denk dat het temaken heeft met de vele vreemdelingen hier,dat er zoveel "exotische" zaken te vinden zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel wat op cichorei, zoals cichorium spinosum maar of dat nou hetzelfde is als puntarella weet ik niet. De cichorei familie bevat ook witlof (cichorium intybus) en andijvie (cichorium endiva) dus het zal vast niet slecht voor ze zijn. Wilde cichorei vinden mijn konijnen ook altijd erg lekker, net als groenlof (variant van 'witlof' inderdaad) dat ik in de tuin zaai om te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje ?????? Mogen ze van jou héél die krop opeten of was dit maar voor de foto ?

Je konijnen zijn nu nog in de groei maar als dat voorbij is en ze blijven zo eten ga je serieus problemen krijgen. Je schatten gaan last krijgen van overgewicht en vet rond het hart is hééml gevaarlijk voor de midden - tot grote rassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was net gehaast...

Ze waren erg verontwaardigd toen ik die bos wegnam na 5 min smikkelen trouwens :)

Reusje ,mij is altijd gezegd dat groene groenten eigenlijk onbeperkt mogen, zo lang ze er geen diaree van krijgen. Wortel en fruit ,daar verdikken ze van, maar ook van groene groenten denk je?

Ik heb hun biks ondertussen toch maar op 100gr voor 2 gezet. Dat is een beker van 3dl. En ik heb gedroogde kruiden die ze nu als extra krijgen ipv die 20 gr biks meer. Is een mix van vanalles, brandnetel, melisse, munt, enchidingskes, camille, haver, etc... Ik heb 2 zakjes Vitacraft kruiden en nog 2 zakjes kruiden van Schweizer bij elkaar gedaan in een grote doos en van die mix krijgen ze nu ook 2 keer per dag een schoteltje. Eten ze trouwens erg graag.

In de groei zijn ze nu niet echt meer hé? Ze zijn van 12 april, 7 maanden nu dus. Of vergis ik me? Laatst zei de DA al dat ze niet meer in de lengte zouden groeien ,eerder in de breedte en dat was in september....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .