Ga naar inhoud

Wondje op de rug van mijn Snoet


PiSaFloJo

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar dagen geleden een klein wondje op de rug van mijn voedster Snoet gevonden, circa 0,5 cm doorsnede. Ik dacht toch om het even te laten wachten, kijken of het genas. Dit is wel deels het geval, maar Roet (mijn ex-ram) en zij zelf zitten de hele tijd aan dat wondje te likken. Het wondje is nu 2 a 3 cm doorsnede. Hebben jullie misschien tips of ik haar kan helpen en zo ja hoe.

Ps ze is een paar weken geleden gesteriliseerd en dus had ze nog zo'n soort pakje. Dit heb ik haar nu maar aan getrokken, omdat ze weer bezig was de wond groter te maken en ik ten einde raad ben hoe ik haar kan helpen.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp en tips

Groetjes PiSaFloJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het net, wist het totaal niet dat zo iets als honing dat kon.

Je leert hier ook elke dag weer wat nieuws, heb het ook gelijk opgeschreven.

Zodat als het woensdag ochtend nog niet genezen is dat we het dan kunnen kopen, ben namelijk uit logeren tot dinsdag en dan zorgen pap en mam voor de nijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het van mijn dierenarts geleerd ;)
Ik heb zelf altijd Vetramil Honingzalf in huis van de dierenarts voor het geval ze wondjes hebben. Zelfs toen er een flap loshing bij één van mijn voedsters heb ik het teruggeplakt met honingzalf en dat is keurig genezen :)

Hopelijk geneest het vanzelf en blijven ze er niet aan likken. 
Misschien moet je maar uitleggen dat het pakje uit mag als ze niet likken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dan moet ik het aan beide konijnen gaat uitleggen en ik heb het al drie keer uit gelegd,

maar ze willen maar niet luisteren. Foei foei foei Roet en Snoet

(Sommige mensen vinden het heel moeilijke te onthouden en vergissen zich vaak, omdat de namen op elkaar rijmen en omdat Roet niet zwart (zo zwart als roet) maar wit is) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .