Ga naar inhoud

2 operaties na het vechten..


Marloup

Aanbevolen berichten

Hallo Marloup,

 

Helaas hebben wij ook een konijn gehad met een fikse wond. Ook hier de wond steeds lo openmaken en het pus eruit halen. Helaas hebben wij het gevecht verloren. Ons konijn is 3x geopereerd en als ik terugkijk had ik dat niet moeten doen.

 

Wat ik nu aanraad aan anderen, blijf niet te lang doorgaan. Pus bij konijnen is zeker niet hetzelfde als bij mensen of honden. Het pus is dik en niet weg te spoelen. Hierdoor is het gevecht tegen pus echt heel moeilijk. Zodra de pus zich een baan door het lichaam weet te verkrijgen is het een afgelopen zaak.

 

Ik weet niet hoe je nu pijnstilling geeft, maar heb bij mijn konijn gemerkt dat injecties echt het best werken. Je dierenarts kan je dit leren en is totaal niet moeilijk. Hierdoor kreeg mijn konijn nog even een opleving.

 

Wens je veel sterkte, hoop natuurlijk dat je konijn de strijd gaat winnen!

bedankt voor je steun. ik geef ze nu nog metacam foor het voer. antibiotica geef ik wel per injectie. ik werk zelf in de dierentuin dus heb ervaring met het spuiten.

wat erg dat jouwn konijn het niet geeft gehaald, heb je ze in laten slapen?

bij mij doen ze het wel erg goed zo. eten drinken en willen het liefst weer vrij rondrennen. Hopen dat het zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .