Ga naar inhoud

Voer laten liggen


PorkyKonijnNL

Aanbevolen berichten

Overstappen op ander voer.

Je kunt beter kiezen voor voer wat alleen maar bestaat uit dezelfde soort staafjes, zodat ze niet alleen de lekkere dingen opeten, maar netjes alle voedingsstoffen binnen krijgen.

Science selective staat bekend als een hele goede voeding die de meeste konijnen erg lekker vinden. Vind je dat te duur kan ik je Hope Farms super trio aanraden, iets goedkoper, maar ook erg goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee,ik geef mijn konijnen een gewone mix van Multifit konijnenvoer (zie foto) en daarbij doen mijn konijnen hetzelfde,de staafjes laten ze liggen. volgens mij vinden ze het niet lekker,verder weet ik ook niet wat je hieraan kunt doen, maar ik wens je veel succes!

 

 

Het is in ieder geval wel goed er iets aan te doen omdat je konijntjes zo niet alle voedingsstoffen binnen krijgen die ze nodig hebben. Gemengd voer is niet zo gezond en maakt konijntjes ook onnodig dik, ze eten alleen het lekkere eruit.

Zoals gezegd, een biks kiezen en geen gemengd voer zodat er niks te kiezen valt. Science Selective is goed voer, goede samenstelling en als je even rondkijkt waar te bestellen valt de prijs wel mee, online is hierin zeker voordeliger dan in de dierenwinkel. Hope Farms is ook goed voer verder.

Daarnaast hebben alle konijntjes natuurlijk onbeperkt hooi nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

science selective van supreme pet foods wordt hier regelmatig aanbevolen, persoonlijk ben ik hier ook groot fan van, zit geen of vrijwel geen suiker in, zeker niet toegevoegd. Het heeft een redelijke hoeveelheid vezels, iets dat altijd goed is. Eigenlijk heeft het allesw wat een nijn nodig heeft. En dan nog, veel gras, evcentueel groentes als verwenning en he hebt een goed dieet, niet te veel geven van de brokjes is wel een goed idee, ik ben geadviseerd rond de 20 gram per kilo lichaams gewicht en heel veel hooi.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het met kinderen. Stel je legt een handvol snoepjes op hun bord en daarnaast liggen aardappels met spruitjes. Wat denk je wat ze zullen pakken? ;)


 


Die staafjes zijn nodig om het goede voer naar binnen te krijgen, maar ze laten het liggen omdat er snoep in de bakjes zit. Je kunt daarom het allerbeste overstappen naar alleen biks. Dan krijgen ze alleen de goede voeding binnen en niet de dikmakers. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het al gezegd ander voer. SS of Hope Farms maar als dat te duur is kun je ook alleen de staafjes biks heet dat geven.

Verwen ze met lekkere kruiden of groentes. Kijk wel even wat ze mogen hebben hier op bunnybunch is een hele lijst samengesteld.

Misschien eens rondneuzenhier.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel even het voer mixen met je nieuwe voer. Supreme Science Selective daar stappen konijnen heel snel op over omdat de meeste dit lekker vinden. Wil je overstappen naar Hope Farms Super Trio zou ik dit eerst even mixen. Of een klein beetje nat druppelen. Het ruikt dan meer en dan gaan de konijnen het wel eten.


 


Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .