Ga naar inhoud

Ernstig zieke woezel


margreet

Aanbevolen berichten

Onze woezel van 3 weekjes is erg ziek.

Gisteren was ze nog door het hok heen aan het huppelen,en vanmorgen lag ze helemaal slap en apathisch in haar nestje.

Ik heb haar konijnenmelk gegeven in de hoop dat ze wat aansterkte en het leek ook iets beter te gaan ondanks dat ze maar weinig dronk.

Maar toen ik haar aan het begin van de avond weer uit haar nestje pakte was ze weer terug bij af.

En drinken wil ze ook nauwelijks meer.

Het is zo zielig.

Ik hab de da gebeld,maar die zei dat er eigenlijk niets aan te doen is omdat ze pas 3 weken is.

We moesten blijven doorgaan met konijnenmelk en er het beste van hopen,maar hij gaf haar weinig kans.

Moeder Madelief kijkt op het moment ook niet echt meer naar haar om,terwijl haar broer of zus pip het uitstekend doet,en wel de aandacht van moeders krijgt.

Heeft iemand misschien nog ideen of tips.

ALLES is welkom.

Groetjes van een wanhopige Margreet

ps.ik heb moeder en de kinders maar voor de zekerheid naar binnen gehaald zodat ze misschien iets meer kans maakt door de warmere omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. ik denk ook dat het niet slim is om ze zomeer opeens van koud naar warm te halen (= een te grote overgang qua temperatuur).. daar zijn weleens konijnen aan gestorven:S:$ sorry.. Ik zou hem ook gewoon door blijven voeren met melk, en hopen dat hij later weer bij de moeder gaat drinken. Maar kan de DA niet beter eerst kijken wat het is? ipv zoiets gelijk over de telefoon te zeggen? ik weet het niet:$.. sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woezel heeft gisteravond,vannacht en vanochtend een klein beetje gedronken uit het spuitje.( ongeveer 5 ml. per keer )

Ze is nog erg zwak maar het lijkt iets beter te gaan als gisteren.

Ik geef haar nu vaker op een dag (en nacht) een voeding omdat ze niet zoveel ineens kan drinken,want daar heeft ze de kracht nog niet voor.

Ik weet natuurlijk niet hoe dit verder zal verlopen maar ze is in ieder geval de nacht doorgekomen.

Ik blijf gewoon ontzettend mijn best voor haar doen!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het feit dat ze de kracht niet heeft zoveel te drinken moet je oppassen dat je haar niet overvoerd, dat maagje heeft ook maar een beperkte grote en je kan je wel bedenken dat dat niet goed gaat als je er te veel in wil stoppen

Ze geeft gelukkig zelf aan als ze vol zit ,want dan slikt ze gewoon niet meer.

En het zijn kleine beetjes die ik haar geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .