Ga naar inhoud

help! Ziek konijn


Clover

Aanbevolen berichten

Bigwig is ziek. Ze is futloos en ik kan haar zo oppakken.

Ik heb haar de hele dag nog niet zien eten. Vanmorgen wilde ze niet, maar dat heeft ze wel vaker, dus vanmiddag weer met voeren in de gaten gehouden, ze eet helemaal niks. Zelfs geen appeltje.

Ik heb haar nu in de schuur gezet en probeer haar te dwangvoeren. Huis overhoop gehaald voor spuitjes.

Ik vond nog 2 injecties met baytril van Spat toen ze een luchtweginfectie had. Ik vermoed bij Bigwig hetzelfde. Ze zit ook een beetje met haar neusje in de lucht.

Ik zit te denken of ik zo'n spuit erin zal stoppen. Zou het kwaad kunnen? Of is het baat het niet dan schaadt het niet....

Of is er iets anders wat ik haar kan geven tot ik morgen naar de DA kan? Paracetamol? ...?

Help!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg er bijna nik sin. Wel een beetje water.

Heb net zelf met moeite wat gegeten, je moet toch wat...

Ik ga de DA bellen en kijken of ze dienst hebben. Ik hoop dat ik dit weekend geluk heb. (Een tijdje met de kat had ik pech, die is zonder verdoving gecatheteriseerd....)

Als ze er zelf niet zijn, ga ik niet. Zij zijn de enige DA hier in de buurt die ik vertrouw. En ook de enigen met konijnenervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen DA heeft geen dienst.

Ik heb met hangen wurgen aardig wat in water gewwekte brokjes naar binnen gekregen en een paar flinke slokken water. Hoop dat ze het redt tot morgen. DA kan er nu niks meer an doen dan ik vrees ik. Ze ademt normaal, hartslag is normaal, temp is goed... Ze is wel allert, maar niet helemaal lekker.

Dan maar wachten tot morgen. Warm plekje gegeven in haar eigen hokje. Haar broertje zit haar nu te wassen en mamma zit ernaast.

Ik heb mijn collega al ingeseind dat ik morgen niet om 7 uur op mijn werk kan zijn.

Tot overmaat van ramp mijn schoonouders op bezoek...

Ik loop gewoon om het half uur naar buiten om er wat te eten in te stoppen. Ze vinden het wel raar, maar dat kan me niks schelen.

Morgen meer nieuws hoop ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is dood... :-(

Ik had gister geen zin om op internet te vertellen. Ik ben ook niet naar mijn werk geweest. Ik was er beroerd van.

Toen ik gisteravond (laat!) naar bed ging , eindelijk, hupte ze weer een beetje door het hok en zag ze eruit alsof ze weer wat pit kreeg. Ik had er elk half uur ongeveer wat eten in gestopt en wat water.

Toen mijn man naar zijn werk ging gisterochtend, keek ik uit mijn raam en zag haar rechtop en alert in haar hok zitten. Clover zat naast haar.

Ik ben gaan douchen en aankleden, katten eten gegeven en naar beneden gegaan. Toen ik uit het keukenraam keek, zag ik meteen dat het niet goed was. Ik ben meteen naar buiten gegaan, maar het was al te laat. Ze was op haar zij gezakt en doodgegaan. Clover probeerde haar nog met neusjes wakker te maken. Hij heeft er nog een tijdje bijgezeten, samen met mij. We hebben haar geaaid en ik heb tegen haar gepraat. En tegen Clover, hij keek zo verdrietig en ongerust. Toen hij naar mij toe kwam om te neuzen, heb ik hem even lekker gekroeld en uit het hok gehaald. Ik had als wat groenvoer in de ren laten vallen en Spat en Flake waren daar al van aan het eten. Clover liep toen gelukkig ook naar het voer en at ook wat.

ik heb toen Bigwig uit het hok gehaald en in de garage gelegd. Mijn man zou vroeg thuiskomen (die had ik inmiddels aan de telefoon gehad) en dan zouden we een plekje in de tuin zoeken om haar te begraven.

Ik baal hier enorme van. Ik denk als ik zondag niet zo was afgeleid door Indy’s afscheid (Zondagmiddag heb ik Indy naar een nieuw huisje gebracht ivm vechtpartijen met Spat), dat ik haar misschien nog had kunnen redden. Arm dier… En ze was zó lief. Echt een knuffeltje.

Ik ga haar enorm missen.

Zo heb je 5 konijnen, zo heb je er ineens nog maar 3 Wat gaat dat hard ineens…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .