Ga naar inhoud

Plakpoep


BunnyLover

Aanbevolen berichten

Hmmmmm mijn ene konijn Zoey heeft nogal last van vieze billen :$

Plakpoep dus, ik weet dat dit komt als ze te dik zijn, maar Zoey is niet echt te dik maar heeft nogal een rare vorm.....super vrouwlijk :lol: smalle taille en een dikke kont! Nu hou ik het goed bij en was ik haar billen regelmatig maar dit vindt ze niet echt leuk (zachtjes uitgedrukt) Zijn er nog andere oplossingen om de plakpoep te voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat is het juist........ze is niet te dik.....ze klopt niet helemaal :$ ze is van gewoon een normaal konijn om te zien maar ze staat heel breed op haar achterpootjes en heeft een hele dikke kont, de da zegt dat ze niet te dik is, maar een echt vrouwtje is :lol: hij gaf mij als advies haar billen af en toe te wassen, maar omdat zij dit absoluut niet leuk vindt wilde ik daar een andere oplossing voor zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm mijn ene konijn Zoey heeft nogal last van vieze billen :$

Plakpoep dus, ik weet dat dit komt als ze te dik zijn

??????????????????????????

Plakpoep komt volgens mij eerder door verkeerde voeding hoor.....en helemaal als de dierenarts zegt dat ze niet te dik is, kan je dat 'dik zijn, als oorzaak van de plakpoep' voor jouw konijn wegstrepen.

Misschien je konijn minder of nog beter: geen groenvoer geven...in ieder geval de komende tijd even alléén op water en hooi en eventueel een klein beetje biks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hij had mij verteld dat het komt omdat konijnen normaal die zachte keutels opeten en Zoey er door haar bouw niet bij kan......en deze dus blijven plakken!

Ik zal haar eens een poosje op hooi en water zetten.....kijken of het helpt.

Alles is beter dat steeds haar billetjes te moeten wassen! Ze ligt wel heel braaf op haar ruggetje dan maar zit dan helemaal te shacken.........zo zielig

Dank je wel voor de tip........ga meteen aan de slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat heeft je dierenarts letterlijk gezegd dan ?

Heeft hij het over plakpoep of over blinde darm keutels gehad ?

Blinde darmkeutels eten ze in principe op...klopt, dat ziet eruit als een trosje keutels zoals druiven en die produceren ze vaak 's nachts.

Plakpoep is een soort diarree als gevolg van verkeerde voeding.

Dan hebben ze ook overdag geen mooie droge keutels. (hoe ziet dat bij jouw konijn eruit ?)

Beide is toch iets anders...

Even geen groenvoer geven is in ieder geval een goede optie om te kijken of er verbetring optreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .