Ga naar inhoud

nieuwe italiaanse konijnen


Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds gisteren twee snoepies van konijntjes. Anders dan in Nederland worden de konijnen hier erg vroeg bij de moeder weg gehaald (ik ben konijntjes van 2 weken tegen gekomen!)

Onze konijntjes zijn geboren 10/10/2007, 4,5 week oud dus. Ik lees dat ze in Nederland min. 6 weken oud moeten zijn. Moet ik ze nu extra konijnenmelk geven?

Het zijn een rammetje en een voedster. Vanaf wanneer moet ik ze scheiden? Er staat 3 maanden, maar ik wil geen risico. Ik vind het zielig om ze nu al te scheiden.

Wanneer moeten ze de eerste inenting en is het sowieso verstandig om meteen met ze naar de dierenarts te gaan?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want hier in Italie heeft het konijn duidelijk een andere rol dan in Nederland.

Alvast bedankt!

Susan, Lonneke, Yorrick, Nijntje :bunny:en Piraat Hoppy:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zijn ze mee bezig ??????

Je gaat tegen een kind van 2 toch ook niet zeggen daar is de deur trek uw plan !

Maar daar kan jij dus weinig aan doen.

Je kan best zien dat die kleintjes genoeg eten en hun ontlasting goed blijft.Melk bijgeven is een optie maar dan wel de speciale melk voor kleine konijntjes en geen koeienmelk ofzo.

In enten daar ga je nog enkele weken mee moeten wachten. Ze zijn best zo een week of 12.

Zaten ze nog bij hun mama als jij ze ging halen ? Hoe is het met de stress ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat moet je er mee !!!Ik vraag me af waarom en als ze dat daar de gewoonte vinden hoe over leven de konijnen normaal daar dan? geef ze in iedergeval groen zonder suikers.En voldoende hooi.Ze zullen net gaan proberen bix te eten.Melk!!!!Is geen optie met 4.5 week want dan zijn ze net aan het om vormen.Hier in nederland word de leefttid van moeders af 6 weken gerekend.Maar met 8 weken pas naar en nieuw huisje.[in ideale situatie]Ik weet niet of je bijvoorbeeld ruccola hebt daar petreselie,paardebloemblad.vers gras voorbeeld katte gras wat je in de wikel kan kopen.succes heb je foto´s van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .