Ga naar inhoud

urinebrand


salina

Aanbevolen berichten

Mijn 2 nijnen hebben urinebrand. Gelukkig niet erg alleen aan de binnenkant van hun achterpoten.Ik smeer elke dag sudo crème op. Ik was eerst met warm water de bips en de achterpoten. Maar kan ik ook misschien de bips wassen met een bepaald shampoo wat geschikt is voor nijnen? En Wat is het beste manier om de vacht te drogen? Gewoon met handdoek droog maken? Want föhnen mag toch niet?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn urinebrand konijntje waste ik gewoon in de wasbak met water. 
Nooit met een shampoo omdat ik dat niet aan durfde. 

Ik smeerde het altijd na het wassen in met biodermal zalf van de dierenarts om de huid te verzachten en als dat ingetrokken was deed ik er een laagje vaseline overheen zodat het beschermt was tegen de urinebrand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 nijnen hebben urinebrand. Gelukkig niet erg alleen aan de binnenkant van hun achterpoten.Ik smeer elke dag sudo crème op. Ik was eerst met warm water de bips en de achterpoten. Maar kan ik ook misschien de bips wassen met een bepaald shampoo wat geschikt is voor nijnen? En Wat is het beste manier om de vacht te drogen? Gewoon met handdoek droog maken? Want föhnen mag toch niet?

Groetjes

Mijn konijn witje had dat ook toen heb ik vaseline op gesmeerd en het is over gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes met urinebrand waste ik wel met speciale shampoo voor knaagdieren. Dit is een vrij milde shampoo. Dit overigens wel in overleg met de dierenarts. Ik droogde altijd met een handdoek, want föhnen kan ten eerste te warm worden, maar ten tweede kan het geluid van de föhn ook niet prettig zijn voor het konijn. Daarna smeerde ik er sudocreme op (ook op advies van de dierenarts).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zeepvrije wasgel voor baby's om Nel's bips mee te wassen. Dat kan nauwelijks irriteren want er zit geen zeep in. Ik denk dat je dat wel kunt gebruiken. Of met sebamed zeepvrije wasgel voor gevoelige huid, al is die wel veel duurder, die gebruiken ze in het ziekenhuis ook veel en kan ook gebruikt worden bij allerlei huidproblemen. En sudocreme werkt vochtonttrekkend dus dat is een goeie, vaseline of uierzalf kun je ook gebruiken om te voorkomen dat de huid te droog wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .