Ga naar inhoud

Voedster castreren


Springkonijn

Aanbevolen berichten

Dat is zeker zo. Een dag na een keizersnede kun je nog niet eens staan, dan lig je nog aan je infuus, als mens zijnde. Dat heb ik 3 keer gehad. Ik stond wel snel weer hoor en ik liep gauw weer rond, maar het is een hele ingreep. Ik ben van mijn da ook gewend vroeger van mijn cavia's dat ze vrij snel pijnstilling meegeven, dus ik was verbaasd. Als zo mijn dochter naar school is fiets ik er toch even langs om wat te halen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kreeg toch meer pijn, merkte ik, al at ze nog wel. Op een gegeven moment begon ze te knarsentanden en dat vond ik zo zielig dat ik direct op de fiets sprong en pijnstilling ben gaan halen. Ze is nu volgens mij apestoned..! Metacam heeft ze. Ook met pijnstilling eet ze nog wat en verder ligt ze vreselijk relaxed en reageert ze wat minder alert. ;)


 


Maar dat ze eet stelt mij heel erg gerust. Het gaat gewoon goed met haar.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou, apestoned valt wel mee hoor. Ik denk dat je het kunt vergelijken met een ibuprofen voor mensen maar idd worden sommige mensen daar wat rozig van. Ik weet nog dat ibuprofen alleen op recept verkrijgbaar was en toen ik een keer bronchitis had, vroeg mijn toenmalig collega of ik ze allemaal nodig had omdat ze ze ook voor me kon verkopen in haar stamkroeg, hahaha. Met een biertje erbij, wordt je wel high van ibuprofen, schijnt.

Maar mooi dat het goed met haar gaat. En geweldig dat je voor haar op de fiets springt. Wie weet valt het mee met de pijn want ze eet wel maar je weet het nooit helemaal zeker natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat knarsetanden toch wel heel sneu hoor. dat heb ik haar nog nooit eerder horen doen. Misschien was ze gewoon blij dta ze minder pijn had en kon ze daardoor eens even lekker relaxen dan. ;) Ik kon haar hele lijfje zelfs aaien. Intussen is ze aan het graven in haar hooi en ruikt ze aan de bovenkant van haar kooi. Er gaat nu een stukje kool naar binnen. Lekker weer actief dus.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Doedoe heeft energie over en maakt een beetje een gestreste indruk. Ze graaft veel in haar bodembedekking. Misschien is ze er aan toe om weer buiten in de grote ren te gaan zitten bij haar vriendje? Of is dat nog te vroeg? Ik zal haar dan nog niet door de tuin laten gaan, maar in de ren houden, als ik haar naar buiten laat gaan.


 


Ik ben alleen bang dat de wond vanbinnen nog niet sterk genoeg is of zo. Of zou het beter zijn tot het weekend te wachten?


 


Op dit moment ligt ze trouwens wel weer relaxed, maar ze kan tijden achtereen bezig zijn met te proberen door de bodem van de kooi te graven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is maandagmiddag geopereerd, dus dat is nog best kort. We zitten nu pas op dag 3 na de operatiedag. Mijn oorspronkelijke plan was haar aankomend weekend in de ren te zetten, maar als ze zo gestrest raakt doet dat ook geen goed. Ik wacht dat sowieso even af, maar ik wil graag even weten of het onverantwoord is, zo snel al naar de ren buiten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet zelfstandig, maar nog niet zoals ik gewend ben qua hoeveelheid. En minder gretig. Normaal vliegt ze op appel af, mu eet ze er wat hapjes van. Ze eet voldoende, maar niet enorm veel.


Over de pijnstilling was de da niet duidelijk, zoals ze vanaf de eerste dag nogal vaag waren daarover. Geen idee hoe lang ik dat moet geven. Ik ben tevreden over deze da hoor, maar dit viel mij een beetje tegen. Ik geef haar in elk geval nog, gewoon om zeker te zijn dat ze niet te veel pijn heeft.


 


En ze blijft nog maar mooi even binnen. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond is netjes hoor en ik kijk zo nog even, het wordt weer tijd voor haar pijnstilling namelijk. :)


Ik ben een beetje 'bang' dat als ze te gestrest wordt hier binnen, ze minder snel opknapt. Gisteravond, vannacht en vanmorgen heeft ze enorm gegraven, ze was erg onrustig. Ze onderzocht ook de deksel van de kooi, ze weet waar hij open gaat. ;) Misschien is ze daar moe van, ze zit er nu in elk geval al een poos relaxed bij.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze zich verveeld door de kleine ruimte.


Ik denk dat je vooral op je gevoel moet afgaan.


mijn dame zat in een ren van om en bij de 4m² toen ze binnen zat met allerlei speeltjes en knaagspullen.


Als je ziet dat ze eigenlijk heel levendig is en het zou aankunnen terug in de ren te gaan zou ik het wel overwegen.


En je moet ook kijken of haar vriendje niet op haar gaat rijden en achtervolgen...


 


Zolang de wond mooi geneest is het eigenlijk ook geen probleem.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het in de gaten, wacht het liefste tot het weekend, maar als ze wil huppelen heb ik hier binnen weinig ruimte voor haar. Even overwoog ik haar in de douche te zetten, zodat ze meer bewegingsruimte heeft, alleen heb ik daar helaas geen lamp, dat verhuurder repareert dat pas maandagmiddag. Dan zit ze dus dag en nacht in 't donker, dat is ook niet goed.


 


En haar vriendje komt vanmiddag weer op visite, zodat ze een koppeltje blijven.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doedoe was niet in haar hum vandaag en wilde niet eten. Pluis, buiten, was ook niet erg gelukkig en liet zijn groenvoer liggen. Nu zitten ze knus saampjes en hebben ze allebei gegeten. :) Ik laat Pluis maar bij haar, volgens mij vinden ze dat allebei de minst slechte oplossing momenteel. 't Is wat krap, maar wel gezellig.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag even bedanken voor de tips en de morele steun! Sinds eergisteren zitten Pluis en Doedoe weer buiten in de ren. Daar waren ze erg blij mee. Doedoe at ook meteen weer heel goed, ze stuift op het voer af alsof ze nooit wat krijgt. ;)


Morgen laat ik ze weer door de tuin, dan hebben ze weer wat meer te beleven. Doedoe knaagt nu veel aan het gaas, die wil weer wat meer gaan doen. Ze klauterde ook al snel weer op een grote steen die in de ren staat.


 


Kortom, eind goed, al goed!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .