Ga naar inhoud

Vachtmijt


Moniiek

Aanbevolen berichten

Hoi,


 


Luna heeft sinds anderhalve week last van kale plekken tussen de oortjes en heel veel schilvertjes lijkt een beetje op roos. Vorige week bij de dierenarts Stronghold opgehaald om haar mee te behandelen en Noud preventief mee te behandelen. Nu is er nog niks verminderd. Omdat luna 600 gram weegt mocht ze niet het hele dingetje en moest ik haar 15 ml geven. Maar omdat ik het nogal lastig in het spuitje kreeg heeft ze 11 ml gehad. Dit was vorige week maandag. 


 


Is het slim om nog meer stonghold op te halen en haar nog een keer te behandelen? Of zou het ook iets anders kunnen zijn dan vachtmijt?


 


 


 


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het de eerste keer niet helemaal gewerkt heeft, maar overleg het even met de dierenarts. Een dubbele dosis Stronghold zou misschien risico's mee kunnen brengen.
(Bij honden en katten wordt vaak geadviseerd om dergelijke middelen eens in de 4 weken te gebruiken, en bij twijfel over de werking toch liever niet alweer eerder. Het is vrij agressief spul natuurlijk. )
En als je dierenarts twijfelft of het mijt is, zou hij misschien kunnen onderzoeken of het schimmel is.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haartjes groeien niet direct aan, na twee a drie weken zie je al kleine haartjes op de kale plekken ontstaan.


Ook zie je ze na een paar dagen al minder krabben, want vachtmijt jeukt.


 


Mijn dierenarts adviseerde na twee weken een nieuwe stronghold behandeling, anders komt het weer terug


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .