Ga naar inhoud

drie jaar en nog nooit schijnzwanger geweest?


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Pien en Nel zijn ook nog nooit schijnzwanger geweest. En ik denk dat dat goed nieuws is voor wat betreft tumoren. Want de voedsters die wel schijnzwanger werden, die zijn alle drie al overleden. Twee aan onbekende oorzaak en eentje aan kanker. En de enige twee die nog nooit schijnzwanger zijn geweest, leven nog. Ik vind dat wel erg toevallig. Dus ik denk dat het gezond is en idd prettig als ze niet schijnzwanger worden. Ik denk wel dat castreren voor voedsters wel aan te raden is voordat ze vier worden. Ik denk als ik er meer had laten castreren dat het best zou kunnen dat ze langer hadden geleefd. En schijnzwanger zijn, is voor het konijn niet prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts adviseert dat áls je tot sterilisatie overgaat, je dat het beste voor de leeftijd van een jaar kan doen ;) Rond de twee jaar kunnen tumoren zich namelijk al zijn gaan ontwikkelen en tegen de 4 jaar ben je vaak al te laat als het lot je slecht gezind is. 


 


Wat betreft de schijnzwangerschap: Het ene dier is het drie keer per maand, de ander nooit. Ongeveer net zoiets als dat de ene helft van de dames ontzettende nesteldrang heeft en de rest niet aan kinderen moet denken ;) Ik denk inderdaad dat het een hormonenkwestie is. Toch lekker voor je dame dat ze altijd zo lekker in haar velletje zit? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

@yuki-chan, mm, Nel moet nog steeds gecastreerd worden dus ik hoop dat die niet al kanker heeft. Maar ik denk wel dat de dierenarts dat kan zien als hij haar castreert, toch? Dan weet je alleen niet of het al uitgezaaid is zeker.

Maar goed, ik ben ook erg voor jong castreren hoor. Bij ons kwam die ellendige snot er steeds tussen. Ze waren niet fit genoeg om geopereerd te worden. En toen ze wat fitter waren, kregen ze een voor een allerlei kwalen. Het was nogal duur allemaal en als er dan eentje weer beter was, was de poen op. Ik heb er twee kunnen laten castreren, en eentje daarvan ging een week na de operatie dood! Daardoor durfde ik ook even niet meer, een aantal maanden. En toen begon er weer een ziektegolf, zucht.

Nu hebben we net de rekeningen afbetaald bij de dierenarts maar kunnen pas volgende maand weer wat laten doen. En het was een sobere zomer zonder uitjes ed. Maar ja, het gaat soms niet zoals je wilt. Nu maar hopen dat er even geen dieren meer ziek willen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@modwain, o jammer. dan moet ik dat maar afwachten waarschijnlijk. Of kun je dat met een echo zien? Maar ze gaat zeker gecastreerd worden dit jaar. Hopelijk heb ik geluk. Niet alle voedsters krijgen kanker natuurlijk, alleen zijn mijn voedsters allemaal zussen dus ik hoop maar niet dat het in de genen bij ze zit. Ze waren wel allemaal heel verschillend, behalve Pien en Ginger, dat was net een eeneige tweeling. Ginger is net overleden aan kanker. Pien is goddank vorig jaar al gecastreerd. Die gaat nu alleen nogal slecht, erg vermagerd, dus die moet ik weer op de rit krijgen. Ik hoop dus dat dat ook geen kanker is want dat zou natuurlijk kunnen. Bah, rotziekte is het gewoon. Konden ze daar maar wat meer onderzoek naar doen, tumoren bij konijnen en knaagdieren. Daar zouden ze een hoop mensen een groot plezier mee doen, mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .