Ga naar inhoud

Fibi is dun


kaatje-kim

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net heb ik de konijnkundige dierenarts zelf aan de lijn gehad.

En ik heb de afgelopen dagen het gewicht van Fibi heel goed in de gaten gehouden. En haar eetgedrag en hoeveel ze drinkt en haar keutels.

Haar eetgedrag is super, ze drinkt niet overdreven veel en haar keutels is ook niks mis mee.

Haar gewicht:

19 oktober: 1750 gram

9 november: 1595 gram

12 november: 1565 gram

13 november: 1545 gram

14 november: 1570 gram

15 november: 1595 gram

Dat had ik de dierenarts ook gezegd en ze zegt dat ik haar gewoon goed in de gaten moet houden, omdat het gewicht nu ook weer omhoog gaat. Als ze dalijk weer af gaat vallen moet ik met Fibi langskomen. Ze maakte zich nu geen zorgen meer, omdat Fibi toch weer aan het aankomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is in 2 dagen 50 gram aangekomen. Dat vind ik best wel veel voor een konijntje.

De dierenarts (konijnkundig) zei me dat ze zich geen zorgen meer maakte, omdat ze weer 50 gram aan was gekomen. Als ze weer af gaat vallen moet ik wel naar haar toe komen om te kijken wat er aan de hand is.

De dierenarts dacht, omdat Fibi nu helemaal alleen zit en toen in een keer aankwam dat ze bij de andere konijntjes niet genoeg te eten binnen kreeg en daardoor af viel.

Ik vind het wel sneu voor Fibi, want ze zit nu de hele dag zielig voor zich uit te staren, omdat ze geen vriendje heeft om mee te spelen. Maar het is het beste voor haar.

Ik moet haar gewicht iedere dag goed in de gaten houden, wat ik dus al deed en dat vond de dierenarts heel goed van me. Dat gewicht opmeten doe ik iedere dag op dezelfde tijd, net voor het eten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes met je beestje! Ik vind ik geloof in tegenstelling met de andere hier. dat je t goed aanpakt hoor! Ze hebben er hier een handje van om mensen nog al hard aan te pakken als ze niet precies doen wat ze vinden wat je moet doen.

Hopelijk komt fibi nu snel weer op dr oude gewicht!

Ja, als je er helemaal totaal niks aan doet om je dier beter te krijgen is het een ander verhaal.

Ik doe er nog wel wat aan. Ik bel de dierenarts.... Maar aangezien mijn beide ouders een hekel hebben aan dieren en mijn konijnen ook bijna allemaal zonder toestemming zijn gekomen.... Alleen mijn 2 duitse hangoren zijn met toestemming gekomen (fok). En als ik naar een goede dierenarts wil moet ik eigenlijk wel echt de auto hebben, want zo'n konijntje op de brommer is eigenlijk ook niks. Maar als je niet anders kunt moet het wel.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weeg Fibi iedere dag op dezelfde tijd, zoals jullie misschien al wisten.

Het scheelde iedere keer maar 5 gram, de ene keer kwam ze aan de andere keer 5 gram eraf. Maar vandaag was er in een keer 30 gram vanaf en ze had ook niet goed gegeten, dat heeft ze de rest van de tijd wel goed gedaan.

Ik dus meteen de telefoon gepakt en gebeld naar de dierenarts. Kon ik eigenlijk pas donderdag of vrijdag komen, op afspraak. Maar dan kan ik niet vanwege stage. Toen zei ze dat ze er vanavond ook was, maar dan kon ze niet gaan behandelen als dat nodig zou zijn. Maar ze kan dan wel kijken wat het is. Dus ik heb gezegd dat dat goed was, dat ik vanavond dan kom.

Het is gewoon tijdens het spreekuur en dat is van 20.00 tot 20.30. Ik hoop dat ik een beetje op tijd aan de beurt ben en dat ik ook weer op tijd thuis ben, dan kan ik hier meteen zeggen wat het is.

Duimen jullie mee dat het niets ernstigs is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik duim zeker mee ..

ik vind juist niet dat ze je hard aanpakken hoor het zijn allemaal mensen die kort geleden een konijntje verloren hebben en dan kan je inderdaad niet hebben als iemand zegt ja heb even overlegt met de kleindier vereniging snappie

is niet boos bedoelt hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook pas een konijntje kwijt geraakt, door een fout van de dierenarts.

Ik ben daarom ook niet meteen in de auto gesprongen naar een dierenarts.

Ben veelste bang dat er nog een keer zoiets gebeurd.

Deze dierenarts heb ik wel vertrouwen in, ik ga er ook stagelopen.

En!! Ik mag de auto meenemen!! Dus ik ben maar 20 minuten onderweg (zonder file) in plaats van een uur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je nu wel meteen gaat, succes hoor!

De dierenarts zei de vorige keer zelf dat ik niet hoefde te komen.....

Maar wat ze dus heeft:

Haar kiezen staan schots en scheef, daar is niks aan te doen.

Ook heeft ze hierdoor haakjes op de kiezen alleen wel raar, want Fibi vertoond helemaal geen symptomen van haakjes op de kiezen, ik zag aan de reactie van de dierenarts ook dat ze het raar vond.

De haakjes zijn nog maar klein, vandaar dat ze waarschijnlijk nog geen symptomen heeft. (op dat afvallen na)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja ben ik er helemaal vergeten bij te zetten.

Ik moet haar woensdag avond brengen (omdat ik donderdag stage moet lopen) en dan worden de haakjes donderdag verwijderd. Donderdagavond, dus als ik weer klaar ben met stage, kan ik haar weer ophalen.

Als alles goed gaat tenminste.

Ik ben best wel bang dat ze de narcose niet gaat overleven. Het is namelijk niet het jongste konijntje. 4,5 en dan voor het eerst onder narcose.

Wel een voordeel, het is nog steeds dezelfde supergezonde Fibi! Maar toch ben ik bang dat er iets fout zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto was thuis toen ik thuiskwam van stage. Dus ik meteen als een gek in de auto gesprongen. Ik had 3 kwartier. Wat denk je?? Op de snelweg meteen in de file!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_13.gif

Ik was bang dat ik te laat ging komen, maar gelukkig duurde het maar 5 minuten. Ik was om 10 voor 5 bij de dierenarts. Fibi was nóg niet helemaal wakker, terwijl ik om 10 voor 3 al had gebeld vanaf stage hoe het ging en toen begon ze ook wakker te worden.

Ze ligt nu lekker bij mij op mijn buik, ze is gelukkig alweer wat actiever.

De dierenarts was er tijdens de operatie ook achter gekomen dat er bij het tandje dat Fibi mist, pus uitkomt, witte pus. Dat was dus niet zo mooi. Daar kon het ook door komen dat Fibi steeds meer afviel, doordat ze daar last van had. Want die haakjes stelde helemaal niks voor zei ze. Het waren er 3 en die waren echt heel erg klein. Ik heb nu ook antibiotica meegekregen voor haar.

Ik hoop dat ze snel weer de oude is.

ps. op de weegschaal bij de dierenarts weegt Fibi 200 gram meer dan bij mij thuis...

Deze dierenarts is trouwens harstikke goedkoop!!

Ik hoefde maar 28,25 af te rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij dat Fibi weer thuis is.

Ze kwam heel moeilijk bij uit de narcose, dus had de dierenarts haar wat gegeven waardoor ze sneller uit de narcose kwam. Maar het duurde toch lang voordat ze weer actiever werd. Nu begint ze alweer wat meer te bewegen, maar het waggelt nog wel. Ze is nog wel steeds een beetje sufjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .