Ga naar inhoud

knorrend konijn


dorien13

Aanbevolen berichten

tja, dat kan van alles betekenen, hoe ziet ze er uit als ze het doet? het is heel goed mogelijk dat dit een teken van blijheid/.gelukzaligheid is. Het kan helaas ook voorkomen bij angst. het geluid is niet helemaal het zelfde maar het zou een knorrend geluid genoemd kunnen worden.


 


Stampt ze als ze knort? zo niet, dan is het waarschijnlijk een "ik ben gelukkig geluid".


Link naar reactie
Delen op andere sites

stampen is echt een uiting van onvrede, als ze dit gelijk met het knorren doet dan zal ze niet blij zijn.


 


Is ze al gecastreerd? zo niet dan kan ze (schijn)zwanger zijn. Dan zijn ze een stuk wantrouwiger en gespannen naar andere konijnen en zeker naar niet konijnen toe. Ik weet niet of je haar al lang hebt of niet? Het kan namelijk ook betekenen dat ze je nog niet helemaal vertrouwt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waarschijnlijk is er nog geen goede vertrouwensband opgebouwd.

Ik had namelijk hetzelfde probleem met Luna, die heb ik sinds maart. 

Ze deed heel vaak knorren en als ik met mijn hand te dichtbij kwam wilde ze die nog wel eens aanvallen.

ik zou zeggen, ga vaak bij het hok zitten, al zit je er alleen maar voor, zodat ze aan je aanwezigheid kan wennen. En je kan rustig tegen haar praten.

Zodra ze nieuwsgierig naar je toe komt laat je haar alleen maar ruiken aan je hand, als ze hier niet van schrikt of knort zou je haar zelfs uit je hand laten eten!
Luna komt nu zelfs bij me bedelen om geaaid te worden! 

En dat terwijl ik eerst niet in haar buurt mocht komen, tenzij ik graag gebeten of gekrabt wilde worden haha :P

Het duurt wel even hoor, het heeft mij een maand of 4 geduurd eer dat ze me echt vertrouwde.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .