Ga naar inhoud

Winterperiode


MaddyB

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,


 


Zoals sommige onder jullie al weten heb ik een "Teddy" kruising/mengeling...


Dus een konijntje met lange haren.



Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er hier op BB mensen zijn met Teddy/langharige konijnen die ze het hele jaar door buiten hebben?


Hoe hebben jullie ze dan gehuisvest? Gewoon open en bloot of met een afdak?


Zetten jullie ze in de winterperiode binnen in een schuur, garage, in huis?


 


De vacht is makkelijk onder controle te houden als het mooi en droog weer is maar omdat het de afgelopen dagen nogal geregend heeft, is dit niet bevordelijk voor de vacht van mijn Fluffy...


Nu had ik al een mogelijke oplossing om de ren te overdekken gedurende de winter en regenachtige dagen...


 


Graag jullie adviezen en ervaringen?


 


Bedankt


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen teddy maar 2 NHD

Ik heb ze eigenlijk de hele winter gewoon buiten met wat extra bodembedeking alleen als het erg koud word zet ik ze in de schuur.

Een overdekte ren is een optie.

Ik heb ook ergens gelezen dat er een soort antiklit poeder is het voorkomt klitten en als er klitten zijn kunnje ze er gemakkelijk uit kammen. Ik weet niet of het gaat sneeuwen maar als het gaaat sneeuwen lun je ze los in de tuin doen? Volgens mij vinden konijnen sneeuw wel leuk. Ik heb zelf geenn ervaring met langharige konijnen maar ik hoop dat dit je toch helpt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los in de tuin gaat het helaas niet worden aangezien wij veel onveilige planten hebben voor onze kleine springers.


Ze hebben een ruime ren van 2m op 3m dus dat is zeker niet het probleem.


 


Ik ben gewoon bang dat de vacht van fluffy hem te veel gaat laten afkoelen in de winter: nat worden door de sneeuw/regen en daar dan nog eens koude temperaturen bij...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat konijnen soms in de gietende regen gaan zitten, ook al hebben ze een plek om te schuilen. Dat dons zorgt ervoor dat de regen niet tot op de huid komt. Dus ze kunnen het hele jaar door gewoon buiten maar als je wilt voorkomen dat ze in de regen gaan zitten, moet je alles overdekken.

Ik denk dat je de vacht kort zou kunnen maken, dan wordt de vacht niet zodat dat er natte pieken vormen. Maar ja, dan weet ik niet of ze nog wel buiten kunnen, dat is misschien te koud.

Ik heb ook een Teddy kruising, ik hou ze binnen maar heb hem nu gekortwiekt. Zijn borst en kont was al kort door klitten dus dan de hele boel ook maar.

Als die vacht lang is en nat wordt, dan moet je hem eerst fohnen voordat je kunt kammen, lijkt mij, en dat zou ik niet doen met een konijn.

Die vacht is natuurlijk ook super onpraktisch, in de natuur zou een Teddy vast komen te zitten aan struiken ed en niet lang leven. Ze kunnen in een ren ook blijven hangen aan die vacht dus ik hou hem kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga sowieso iets bouwen om de ren te overdekken in de zomer maar dan voor de regen die, oohhh zo vaak, valt in de zomer.


Dan is Fluffy ook kort geknipt en is de kans op ziekte toch ook wel een stuk minder.


 


Waar ik aan gedacht heb is 2 delen golfplaten van 2m op 1.5m waar ik dan 1 kan laten staan in de zomer als afdak tegen de zon.


In de winter zou ik dan beide delen kunnen plaatsen en dan is de hele ren overdekt tegen sneeuw en regen...


 


Zou ik hier het beste golfplaten voor kunnen gebruiken of van die plastic platen?


Die anti-klit poeder lijkt interessant: even opzoeken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .