Ga naar inhoud

Muis in de woonkamer


Naomivandorp

Aanbevolen berichten

Ik heb even de titel aangepast want 'help' is meer een titel voor een spoedgeval :) .

Maar nee, een muis is niet gevaarlijk als hij gewoon rondloopt. Als je last hebt van een enorme muizenplaag wordt het misschien een ander verhaal (ivm ziektes), maar een enkel muisje of een paar muisjes kan geen kwaad. Ze zullen je konijn niet aanvallen.
(Wel een tip: het eten van de konijnen in een goed afsluitbare bak doen. Eten trekt namelijk muizen aan.)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ja ik weet niet waar ze woont. Op een boerderij lopen er wel vaker muizen natuurlijk, of als je in de polder woont. (Zelfs in de berging hier zaten er ook een paar. Geen idee hoe het er nu mee is - de buren hadden van die goedkope muizenvalletjes neergezet (waar ze vaak niet goed/snel door worden gedood) en daar doe ik niet aan mee, en zo vaak zag ik ze toch niet lopen.)  Maar op zich kan een (diervriendelijke) muizenval neerzetten geen kwaad natuurlijk, en al het eten, waaronder ook je eigen eten, goed afsluiten is altijd wel raadzaam. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon praktisch in het centrum van Den Haag, een jaren 30 woning en die woningen hebben over het algemeen ook muizen tussen de muren zitten. Een paar jaar geleden, in de winter, heb ik heel even een muisje door mijn huis zien rennen.


Er voor gezorgd dat er geen etensresten te vinden waren, dat ze niet bij het konijnenvoer konden komen en het huis extra schoon gehouden. Na verloop van tijd niet meer gezien...en op plekjes waar ik dacht dat ze in huis konden komen, daar heb ik munt neergelegd. Het is een urban legend dat muizen niet van de geur van munt houden...nu is het dit soort middeltjes altijd de vraag wat er nu echt van waar is, maar dit is onschuldig om te proberen en ik heb ik geen muis meer gezien.


 


Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .