Ga naar inhoud

Wat betekent dit?


P0pc0rn

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb er, zoals jullie misschien in een ander topic van mij al hebben gelezen, sinds een week een voedstertje bij. Daarvoor liep Charlie (mijn ram) echt de hele tijd achter me aan en draaide hij rondjes om mijn voeten. Ik heb begrepen dat rammetjes dat doen omdat ze opgewonden zijn. Sinds ik Floor heb doet hij dat dan ook niet meer heel veel bij mij, maar vooral bij haar. Nu het vreemde, nu is het Floor die de hele tijd achter me aan rent! Ze draait geen rondjes en maakt geen geluid zoals Charlie, maar ze rent gewoon echt overal achter me aan. Vooral in huis. Wat betekent dit? Bij mijn vriend doet ze het niet en het is niet dat ze bedelt want na een paar snoepjes heeft ze genoeg en dan blijft ze het doen. Ze komt wel steeds met haar pootjes op mijn benen staan en duwt haar neusje dan tegen me aan (dan wil ze contact maken toch), maar ze is nog niet echt gewend en rustig genoeg om zich te laten aaien. Dus wat betekent het, wil ze iets van me?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dan een tweede vraag: hoe laat ik haar merken dat ik de baas ben dan? Het ziet er natuurlijk wel erg koddig uit, Floor die de hele tijd achter mij aan rent en Charlie die de hele tijd achter Floor aan rent wat er voor zorgt dat ik een soort van konijnenketting achter me aan heb :P Maar ze mag niet denken dat ze de baas is want dan gaat ze straks misschien gemeen doen. Moet ik dan zachtjes op haar kontje kloppen om rijden na te bootsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je kunnen doen maar ik heb gelezen dat ze daar een eisprong van kunnen krijgen en dus schijnzwanger kunnen worden. Maar dat is wel wat het 'opperkonijn' zou doen, haar berijden en op de mensenmanier op haar bips kloppen met de hand. Het doet haar geen pijn verder, ik ben wel benieuwd wat ze dan doet. Wel grappig zeg! Als ze lelijk doet tegen je, zou ik wel laten merken dat je daar niet van gediend bent maar ja, je hebt van die konijnen die zich nooit overgeven. Ik had ook zo'n dominaatje, als ze niet in een ren had gezeten, had ze dat vast ook gedaan, me achtervolgen. Die deed ook wel lelijk tegen me en ook al reageerde ik streng, daar trok ze zich niks van aan. Echt een diva! Daar heb ik ook op de bips geklopt maar dat hielp ook niet, zucht. Ik zou er wel een beetje gek van worden, die konijnen achter je aan, straks struikel je nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja op zich mag ze van mij denken dat ze de baas is, het is niet dat ik dat per se wil zijn, maar ik dacht dat het in die zin net is als met honden. Dat je honden duidelijk moet aangeven dat je de baas bent omdat ze anders lelijk tegen je gaan doen en grommen en bijten enzo? Nouja iemand zei tegen mij dat als konijnen denken dat ze de baas zijn dat ze dat dan ook gaan doen, dus dat je ze goed op moest voeden. Tot nu toe heeft ze nog helemaal niet lelijk gedaan hoor, ze geeft juist likjes. Mocht ze vervelend gaan doen dan kan ik altijd nog dat met die klopjes proberen denk ik, voor nu hoeft het niet lijkt me? Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet zo veel verstand van..


Ik hoop dat dat van die eiersprong en schijnzwangerschap niet waar is trouwens! Mijn ram heeft er meerdere malen bovenop gezeten, vandaag is de eerste dag dat hij dat niet meer doet. Gewoon bepalen wie de baas is, maar het zou niet zo fijn zijn als ze daar schijnzwanger van zou worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach dat kan maar dat maakt niet uit verder.

Konijnen worden pas agressief of gaan lelijk doen als jij ze slecht behandelt. Dus als je ze vaak optilt, te klein huisvest, dat soort dingen. Ze lijken niet op honden. Konijnen zijn prooidieren en zullen alleen als ze zich echt in het nauw gedreven voelen zulk gedrag vertonen, niet uit zichzelf. Dat is niet handig, hun vijanden zijn altijd sterker dan zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze je achterna loopt en neusdrukjes geeft wil ze gewoon vriendelijk zijn, niet de baas.
Een neusdrukje geeft een konijn om aan te geven dat ze aandacht van je wil of gewoon hallo zeggen.

Soms ook om je te zeggen dat je aan de kant moet maar als ik jou verhaaltje lees denk ik dat het aandacht/vriendelijkheid en Hallo zeggen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja ik vind het ook echt super lief! Ik denk inderdaad eigenlijk dat het meer naar aandacht vragen dan naar dominantie, anders zou ze ook geen likjes geven lijkt me toch. Maar ik wou graag even zeker weten dat ze het niet deed omdat ze pijn heeft of super erge honger, dat zou ik wel een beetje zielig vinden. Zeker als ik dan niks door heb en alleen maar denk 'aaaahw' hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en mijn rammetje bedelt wel altijd om iets lekkers, maar die gaat dan om zn achterpootjes staan omdat ik hem heb geleerd dat het 'zit' is en dat hij dan iets lekkers krijgt. Ook lief! Niet dat ik een hond van hem wil maken met kunstjes enzo hoor, maar hij was in het begin nogal hyperactief dus ik dacht dan train ik elke dag eventjes met hem tot hij geen zin meer heeft, kan hij ook op een leuke manier zn brokjes verdienen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze konijntjes vragen om lekkers jazeker, maar ook om een spelletje. Konijnen vinden het vaak heel leuk om iets te moeten doen voor iets lekkers, in de natuur staat er ook geen bakje voer bij de voordeur van het konijnehol ;) Ik train ze wel, of geef eten in een snackbal of puzzel, alleen bij de konijnen die het zichtbaar leuk vinden om te trainen. Het valt onder verrijking en hiermee maak je het leventje van een konijn een stuk interessanter vind ik. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij beide gestart met de targetstick, ze pikten het allebei erg snel op en vonden het super leuk! Snackbal zijn ze inderdaad helemaal wild van :) Maandag komen er twee nieuwe intelligentiespellen, ik heb al 1 rol met gaatjes op pootjes, maar die is niet zo'n succes. Er zaten touwtjes aan, maar die waren uitermate interessant om aan te knagen dus die heb ik er maar af gehaald. En ook al doe ik het steeds voor, ze lijken nog niet echt te snappen dat ze hun poten moeten gebruiken. Toch vind ik 's ochtends de rol wel leeg aan de andere kant van de ren, dus ik vermoed dat ze er gewoon net zolang mee aan het slepen zijn totdat er iets uitkomt :P


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .