Ga naar inhoud

Konijn niest en heeft natte neus


spookyskippy

Aanbevolen berichten

Tja, de titel zegt het al. 


Een van mij konijnen niest en heeft een natte neus. Het 'snot' is doorzichtig en soms wittig. Een maand geleden heeft ze waarschijnlijk een bacterie in haar oog gehad en is daarvoor behandeld.


Zou ze nu pasteurella kunnen hebben of is het iets anders?


 


 


post-18812-0-62515700-1405253363_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel pasteurella vooral als er ook snotneus bij is. Ik zou zeggen maandag eventjes een retourtje da, dan weet je het zeker en kan je (als t idd pasteurella is) gelijk met de behandeling starten.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf geen fijne ervaringen met pasteurella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,


 


Klinkt als pasteurella (maar ik ben geen dierenarts.. ;-) , maar het kan ook een verstopte traanbuis zijn (als je zegt dat ze een bacterie aan haar oog heeft gehad). In dit laatste geval: als ze niest, komt er dan ook wel eens wittig spul uit haar oogje? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Klinkt als pasteurella (maar ik ben geen dierenarts.. ;-) , maar het kan ook een verstopte traanbuis zijn (als je zegt dat ze een bacterie aan haar oog heeft gehad). In dit laatste geval: als ze niest, komt er dan ook wel eens wittig spul uit haar oogje? 

Niet echt, ik heb een keer wittig spul gezien, maar dat was zo weer weg is is niet terug gekomen. verder zien haar ogen er normaal uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hier had ik er ook een die alleen doorzichtige snot had maar die heeft wel ruim 3 maanden ab moeten hebben omdat hij een hardnekkige vorm van pasteurella had, en dat was heel zeker pasteurella en geen stofje of zoiets want ze hebben een kweek laten maken. De kleur van de snot zegt dus soms erg weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .