Ga naar inhoud

Niet meer zindelijk...


Smokey_x

Aanbevolen berichten

Mijn konijn had in haar hok altijd een plek waar ze haar behoeften deed, we hadden daar een bak neergezet en dat ging super! Nu mag ze los door de tuin lopen en in het begin deed ze het nog gewoon op de wc. Maar nu naar een paar weken doet ze het alleen maar in het gras. Ik heb haar al een keer een dagje weer in het hok gedaan, dan doet ze het wel gewoon op de wc, maar als ze dan weer los is niet.

Ik heb ook al geprobeerd alles wat ze in het gras doet in de wc te leggen, maar ze gaat bijna nooit haar hok in dus ze ziet dat niet.

Hopelijk hebben jullie ideeën wat ik kan doen. Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je tuin? Misschien is de ruimte te groot voor haar om zindelijk te blijven. Kun je haar niet door middel van een ren een klein stukje geven en als dat goed gaat steeds iets groter? 

En heb je in de tuin ook bak staan? Of moet ze echt terug naar de kooi? Misschien vergeet ze het wel in haar enthousiasme!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze tuin is meer dan 135 vierkante meter. Ik heb geprobeerd om haar eerst alleen in haar hok met ruime ren eraan te laten, maar dan gaat het ook gewoon goed en ze ontsnapt daar vaak uit. Vandaar dat ze ook los door de tuin loopt (de tuin is konijnproof)

We hebben geen bak in de tuin staan omdat we geen plek voor die bak hebben (geen droge plek) en we hebben katten.

Het is ook zo dat het is sinds er een logeerkonijntje is geweest die af en toe los liep als zij dan in haar hok zat. Dat konijntje was niet zindelijk dus waarschijnlijk deed die ook wel wat in het gras. Kan het daar aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de ruimte zo groot is, dat ze hier ook een wctje maakt. En het gras is favoriet. Het absorbeert, is lekker zacht, je kan er zelfs nog lekker knabbelen. Perfect om een wctje van te maken!


Wel begrijpelijk dat je moeder er niet zo blij mee is. Hoewel keuteltjes wel prima mest is. Ik zou zo even niet weten wat je eraan kan doen. Het is volkomen natuurlijk gedrag vrees ik.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze als de tuin niet meer zo nieuw is voor haar ze ook niet meer zo de behoefte heeft haar territorium af te bakenen. Over een paar weken zal ze vast weer op 1 plek poepen en plassen op wat keuteltjes na. Als dat in het gras is dan zet je daar een bak.

Overigens is het inderdaad prima mest dus je moeder zou er eigenlijk blij mee moeten zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .