Ga naar inhoud

wat kan dit zijn?


Jillesvs

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,


 


ik denk dat er iets met een van mijn konijnen(rammetje) aan de hand is, de dingen die mij opvallen zijn:


 


-hij voelt vrij koud aan, ik probeer af en toe even warm te maken


-hij knarsetand een beetje


-hij eet niks, drinken vannochtend(uur of 7) nog wel


-hij zit met zijn kopje naar beneden in een hoekje


-als ik het deurtje van het hok opendoe gaat hij daar zo ver mogelijk vandaan zitten


-hij is altijd wel wild en wil nooit even rustig op schoot maar nu ineens bleef hij een kwartier lang zitten


 


iemand enig idee wat dit kan zijn? en of ik ermee naar de DA moet?


 


ik heb deze en aankomende week toetsweek en heb dus korte dagen(half tien tot half 1). mocht er iets met hem aan de hand zijn dan kan ik op z'n vroegst om 1 uur naar de DA.


 


Jilles


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben nooit last van de inentingen, maar heb wel eens gelezen dat sommige konijnen er wel last van hebben. Maar of dat nu na 5 dagen nog door de inenting komt, daar heb ik m'n twijfels bij.

Een konijn wat koud is, knarsetand, niet eet, en stil is, terwijl hij altijd in beweging is, is ziek.

Zorg dat hij warm blijft en maak zo snel mogelijk een afspraak bij de dierenarts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens... ik zie dat je eerste post van 08.39 uur is en je daarin schrijft dat je nijn om 07.00 uur nog gegeten en gedronken heeft.


 


Knarsetanden kan ook van andere dingen zijn dan pijn, soms als ze gewoon tevreden zijn dan knabbelen/knarsen ze ook wel eens wat. 'Koud' is vaak wat subjectief, vooral als je zelf toevallig net hele warme handen hebt, daarbij daalt bij dieren de lichaamstemperatuur tijdens de slaap/rust. Dat hij zich in een hoekje drukt als je het deurtje open doet vind ik ook niet direct zorgwekkend... je zal maar lekker liggen te slapen net en ineens is er fel licht! Misschien was het net een onhandig moment.


 


Natuurlijk moet je meteen handelen als er echt wat aan de hand is, maar als ik het zo over lees vraag ik me af of het wel zo is. Konijnen zijn schemerdieren en slapen overdag gewoon graag. Dat ze dan een tijdje niet eten en wat slomer zijn is dus heel normaal.


 


Dit even ook ter overweging, als baasje kan je zelf het beste inschatten of het echt zorgwekkend 'anders' is of niet. Lastig hoor, we zijn allemaal snel bezorgd om onze beestjes! Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste plek om te voelen of je konijn onderkoeld is, handmatig, is achter de oren in de nek. Als ze daar koud aanvoelen, zou je eigenlijk even moeten tempen. Niet elk konijn pikt dat natuurlijk dus het is overwegen of het echt nodig is. Ik zie aan hun lichaamstaal hoe ze zich voelen maar meten is weten he. Ik had een oorthermometer voor ze maar dat is toch niet zo nauwkeurig. Nou fijn dat er niks aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .