Ga naar inhoud

help haakjes en abces


Aanbevolen berichten

Nou ja dat dus. Zijn dat echt de enige groente die ze kent? Geef je nooit paardebloem of zo? Is hier altijd een succes bij moeilijk eten, valt in de categorie peterselie. Gras wil ook veel beter dan hooi maar ja als ze het niet gewend is nu dat risico maar niet nemen ☺ ☺

Heb je al een dierenarts te pakken gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze krijgt eigenlijk geen paardenbloem tenminste wel hooi met paardenbloem maar niet zo geplukt van buiten zeg maar. Nee mijn dierenarts heeft geen weekend dienst en als ik bel krijg ik er een aan de lijn die bij dezelfde organisatie zit maar die kent haar helemaal niet en andere praktijk dus ik ben morgenochtend al vroeg aan de beurt met haar bij mijn eigen da die haar heeft behandeld en waar ik altijd kom.met haar en ik heb een fijner gevoel bij hem dus ik wacht op die afspraak. Ze is wel uit haar hok en loopt rond in de kamer of ligt in haar kartonnen huisje die ik heb gemaakt voor haar. Ze poetst zichzelf em heeft vanmorgen weer brokken en peterselie en banaan op, ik zag trouwens ook dat ze keutels had iets kleiner dan normaal maar niet zorgwekkend kleiner, alleen ze at die keuteltjes op, normale keutels geen bdLinde darm keutels, iemand dit eerder gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij eet ook wel eens haar gewone keutels op, maar meestal als ze hier binnen in huis gekeuteld heeft en ik het niet mag zien  :P


Ik heb het een enkele keer wel eens gezien in het hok zelf, volgens mij niet heel gebruikelijk, maar ook niet erg. 


 


Paardebloem wordt hier ook onder bijna alle omstandigheden gegeten, misschien handig om haar daar aan te laten wennen?


Teddy kan echt geen groenvoer verdragen maar dit dan toevallig wel weer. Je kan ook de gedroogde variant kopen in de webshop van bunnybunch, dat is hetzelfde als in hooi zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed hoor. Volgens mij gaat het de goeie kant op en is het beter aan het gaan met haar. Als ze biks wil eten, heeft ze niet veel pijn. Ik zou nog even geduld hebben met de voeding. Hooi komt over een paar dagen wel weer. Ik ben vrij eigenwijs, dus ik zou gewoon twee keer per dag pijnstilling geven en dan dus voor haar gewicht. Dierenartsen weten niet altijd dat pijnstilling sneller uitwerkt bij konijnen. Sterkte en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik doen ik ga haar vanavond 7 uur weer geven heb haar vanmorgen ook gegeven om 7 uur. En dna morgen terug naar de dierenarts. Ik wil echt dat hij de wond weer spoelt ik rook er net aan en het stonk een klein beetje het is hetzelfde luchtje als wat uit haar bekkie kwam toen de da op het abces drukte toen het nog niet open gemaakt was dus ik ben wel bang dat er nog pus in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt inderdaad dat konijnen 2 keer per dag metacam moeten krijgen omdat het bij hun sneller is uitgewerkt. Bij katten is 1 keer dag voldoende. Konijnen krijgen ook meer narcose middel dan katten, vond ik ook vreemd.

Ik ben zelf niet echt voor medicijnen te veranderen zonder overleg met een da maar ik geloof dat een dubbele dosis nog erger is... Goed dat je nu 2 keer per dag voor 2,5 kilo geeft.

Het lijkt erop dat ze goed vooruit gaat, dat is erg fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bij de da geweest, hij heeft het abces gespoeld met betadine en hij heeft in haar bekkie gekeken, van binnen was het dicht. Het langzame eten en geen harde dingen komt omdat haar kaak nog beetje zeer doet. Morgen weer terug dan spoelt hij het weer. Ze ligt nu heel hard te snurken ze is bekaf van zichzelf verzetten. Ik hoop zo dat alles goed komt en dat ik haar dit allemaal niet voor niets aan doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mooi dat je dierenarts het wilde spoelen. Het is het verstandigst omdat abcessen vaak slecht genezen bij konijnen. Ik heb geen ervaring met haakjes, zoek anders op dit forum naar onderwerpen erover. Het is niet meteen een doodsvonnis en er zijn manieren om ze aan het hooi eten te krijgen. Bijvoorbeeld in stukjes knippen en over de biks strooien. Nou sterkte, ik vind het iig goed dat ze zo snel na het spoelen weer wilde eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft vandaag nog niet veel op ik de k 12 brokjes een blaadje andijvie wat yoghurt snoepjes maar dat was het. Ik heb net groentes in de blender gedaan met wortel peer en banaan en hooi erbij en het op een schoteltje bij haar gezet. Na heeel lang snuffelen heeft ze 2 kleine hapjes genomen en was er toen weer klaar mee. Ze slaapt veel en ademt dan erg hard. Pff ik weet niet meer hoe ik er meer eten in moet krijgen, dwangvoer laat ze lopen dus dat werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn het voer niet binnen krijgt met dwangvoeren, doe je iets verkeerd. Dwangvoeren is niet bepaald makkelijk, ik vind het zelf vreselijk maar soms moet het gewoon. Het heet niet voor niks dwangvoeren he, ze doen alles om het voer niet te hoeven eten. Maar als je het spuitje goed achterin de bek houdt, kan het bijna niet mis gaan. Het gebeurt wel dat konijnen weigeren te slikken maar dat is meestal als ze dood en doodziek zijn. Maar ze wil wel eten dus ik zou nog even doorgaan met verschillende dingen gepureerd of fijn geraspt aan te bieden. Banaan die je even in de koelkast hebt gelegd, is lekker voor een zere mond. Nou ik hoop dat ze wat meer gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, we zijn inmiddels een week verder de da heeft het abces 3x gespoeld en vrijdag heeft hij er honing in gedaan omdat dat bacteriedodend werkt ofzo. Nu kwam ik vandaag weer op controle en ik vertelde dat ze wel brokjes en groenvoer at maar nog geen hooi. Nu keek hij in haar mond en was er weer een haak gegroeid op haar kies dus nu moest ik haar daar weer laten en gaan ze onder narcose die haak verwijderen. Allee 2 weken geleden is deze hele ellende hier ook al mee begonnen met haakjes. Vrijdag heeft hij nog gekeken toen was het allemaal goed en nu ineens een haak weer ik snap er niets van dat dit zo snel terug kan zijn. Het abces was wel weg e dat zag er allemaal prima uit. Nu is mijn meisje dus voor de 3e x in 2 weken onder narcose pff hoop echt dat dit nu het laatste is want ik wil haar echt niet nog meer ellende aan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg. Gelukkig gaat het wel beter met het abces. Honing werkt inderdaad antibacterieel en is goed voor de wondgenezing maar dit moet dan wel onbewerkt zijn. Dus geen pot uit de supermarkt.


 


Als ze straks thuiskomt en ze wil weer niet eten zou ik haar gewoon dwangvoeren. Misschien kun je de dierenarts vragen om het voor te doen als het je zelf niet goed lukt, en eventueel om dwangvoer (bijvoorbeeld Critical Care) vragen.


 


Veel sterkte met je meisje!


Link naar reactie
Delen op andere sites

O dat is niet leuk zeg. Ik heb geen idee of haakjes in twee weken kunnen ontstaan. Kan het niet zijn dat ie ze over het hoofd heeft gezien? Maar ik vind het wel goed nieuws dat het abces goed is genezen. Op die plek zijn de haakjes dus nog niet terug. Ik heb wel vaker gehoord van konijnen met haakjes die vaak geopereerd zijn, ik hoop dat dat niet voor jou geldt. Knapte ze snel op van de narcose? Dat lijkt me wel belangrijk maar idd wat een ellende zo snel weer. Sterkte en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft haar gelukkig alleen een roesje gegeven en geen gehele narcose. Heb haar net weer opgehaald ze ligt nu languit op de bank en heeft een klein stukje banaan al op uit zichzelf. Nu ga ik haar vanavond even nog op banaan en groentes enzo zetten en dan morgen toch hooi proberen voor het probleem weer terug is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .