Ga naar inhoud

vraagje over kruidenhooi


MaritS

Aanbevolen berichten

Lekker sowieso! Alleen met wortel als toevoeging zou ik wat zuinig zijn, wortel bevat veel suiker en is vooral een snoepje, geen standaard voeding.


 


Persoonlijk geef ik het maar heel af en toe, omdat het duurder is dan 'gewoon' hooi en ik bang ben dat wanneer ze veel van dat lekkere hooi krijgen ze straks het gewone hooi niet meer blieven ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt het ook lekker gevonden. Ik wissel af tussen de smaakjes (die met wortel heb ik inderdaad nog maar één keer genomen, maar Medes is er ook niet zo gek op als ik verwachtte, verse wortels zijn veel lekkerder). Ik blijf tegelijkertijd ook wel gewoon hooi geven. Het kruidenhooi hier is meestal nog lekker vers, lijkt mij beter dan die volgepropte zakken weidehooi etc. (die ik helaas moet geven aangezien ik heel allergisch reageer op hooi van de boer). Daarom dat ik het toch nog regelmatig koop, één keer per maand of twee maanden ongeveer (hangt af van het aanbod, ze hebben het hier niet altijd) koop ik een zak waar hij dan een week of twee mee doet. Paardenbloemblad & kamille zijn hier favoriet, wat raar is want verse paardenbloembladeren vindt hij dan weer niet zo lekker, rare dieren soms, die konijnen. :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig joh! Eten ze nu helemaal geen hooi meer dan? Hoe biedt je het hooi aan? Misschien vinden ze de 'manier' van eten niet fijn?


 


Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar lees hier wel eens dat 'hooi van de boer' erg populair is bij konijnen... is dat nog een optie voor je, om zoiets te proberen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zijn ze ook verzot op kruidenhooi!


laatst was het in de aanbieding bij de welkoop!!


gelijk 3 zakken ingeslagen


 


ik geef ze 1x in de 3 dagen ongeveer een pluk kruidenhooi, daarnaast een hele plak "boeren"hooi en uiteraard hun gebruikelijke biks.


kruidenhooi eten ze echt binnen mum van tijd op en dan maakt het niet uit of het in de ruif zit.


doe ik dit zelfde met boerenhooi dan willen ze het niet, daarom leg ik het boerenhooi op de grond, en dan eten ze het ineens weer wel heel goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net 5 zakken Vitakraft/BarnI kruidenhooi ingeslagen (3.65 en 2,85 per zak). Iedere dag een ander smaakje, en t gaat erin hoor! Daarnaast een ruifje met Timothy en een ruifje met gewoon hooi, voor als ze na hun handje kruidenhooi nog trek hebben (wat ze hebben, maar jou verliefd aankijken voor meer van dat lekkere hooi is veel spannender). Rozenblaadjes, rozenbottel, kamille, brandnetel en korenbloem en ik heb ook pepermunt maar daar vliegen ze van tegen het plafond.

Er zijn wel favorieten, maar als met de tandjes en darmpjes alles klopt overwint de honger het van de kieskeurigheid ( en de monstertjes hebben altijd honger). Als ze echter weigeren van een bepaalde zak (of soort) te eten kan je er vaak donder op tegen zeggen dat er iets mis mee is..

Gewoon een kwestie van proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

ik heb nu die met kamille en paardenbloem en ik had gisteravond wat in zo'n balletje gedaan aan de bovenkant van zn hok zodat ze er wat moeite voor moet doen. Nou het was helemaal op vanmorgen haha. Toen ik vanmorgen weer een klein handje neerlegde vloog ze er ook echt op af haha!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes eten heel slecht hooi.

Dus ik dacht probeer kruidenhooi, maar dat aten ze aan het begin goed en aten het daarna ook niet meer. Ik weet geen oplossingen meer.

ik zou proberen te minderen met de brokken. En verschillend hooi neerleggen zodat ze pakken waar ze op dat moment zin in hebben. Weidehooi boerenhooi verschillende kruidenhooi. Of gewoon hooi met groente of gras mengen. Hoop dat je hier wat aan heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes eten heel slecht hooi.

Dus ik dacht probeer kruidenhooi, maar dat aten ze aan het begin goed en aten het daarna ook niet meer. Ik weet geen oplossingen meer.

Probeer eens hooi van bij een boer! Vraag wel even na het of eerste snee is en of er geen lupine of bepaalde kruiden in zitten die koeien ook niet mogen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens hooi van bij een boer! Vraag wel even na het of eerste snee is en of er geen lupine of bepaalde kruiden in zitten die koeien ook niet mogen hebben.

Dat is ook mijn advies. Kijk goed uit met het hooi van de Welkoop. Daar is ook al lupine in gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .