Ga naar inhoud

konijn gedraagt zich ineens anders


lizzy1234

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn konijn voor een week naar een opvang gebracht omdat ik op vakantie ging en niemand kon vinden. Sinds maandag is ze terug en sindsdien gedraagt ze zich heel anders. Ze lijkt bang, alhoewel ze op sommige momenten wel weer normaal doet. Ze komt bijna haar kooi niet meer uit, terwijl ze voorheen eruit sprong zodra de kooi openging. Eten en drinken gaat wel goed. Normaal komt ze altijd bij me liggen om te knuffelen,nu rent ze voor me weg. Ze ligt veel in haar kooi in een hoekje nu.In de opvang is ze denk ik goed behandeld, dus daar zal het niet aan liggen. Ook is het binnen lekker koel (19,5 graden), dus aan de warmte ligt het ook niet. Ik heb om 16 uur en afspraak bij de dierenarts, maar vroeg me toch af of anderen dit herkennen en wat toen bij zijn/haar konijn aan de hand was. Maak me toch wel zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen DA en goed dat je het voor de zekerheid laat checken, ik heb wel zoiets gehad met mijn konijnen toen ik een week het ziekenhuis in moest hebben ze gelogeerd bij mijn ouders en die hebben ook echt wel goed voor ze gezorgd, en toen ze weer thuis kwamen waren ze 2 weken van slag, lagen maar te liggen in hun hok en kwamen niet naar mij toe ook niet als ik ze probeerde om te kopen met een lekkere aardbei of appel, misschien een vorm van stress van de verhuizingen? Maar je kan beter lichamelijke kwalen uitsluiten en dat doe je heel goed, ik hoop dat alles OK is met haar! Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest er destijds een beetje om lachen "ze zijn zeker boos op me dat ik ze bij mijn ouders gedumpt heb, en kijken me daarom niet aan." En ik heb het zelfde ik ga liever voor "niets" naar de DA dan achteraf voor mijn hoofd te moeten slaan had ik maar... dus heel goed dat je gaat, laat je het weten als je geweest bent? Nogmaals succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzy mankeert waarschijnlijk niks! Ze heeft waarschijnlijk een dip omdat ze de week in het pension toch andere konijnen heeft gezien en nu helemaal alleen is.. En ook weer wennen na een week weg te zijn geweest! Ik wilde sowieso al een vriendje voor haar kopen, maar denk dat ik dit naar wat versneld ga doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we gaan vanavond al op date! Zo spannend :) ik hoop dat er een leuk vriendje bij zit. Ik heb alleen nooit 2 konijnen gehad, laat staan gekoppeld, dus dat vind ik wel eng. Maarja eerst kijken of het klikt! Als iemand tips heeft omtrent het koppelen hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat het inderdaad niks qua gezondheid was! En een vriendje is altijd super en spannend ik wens je veel succes en plezier met straks 2 van die hupsels in huis, ga je naar een opvang? Daar kunnen ze je goed helpen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen redelijk snel zien of het klikt en het is ook dat ze keuzes hebben uit meerdere partners als de ene niet klikt de volgende wel etc. etc., een groot voordeel van een opvang (ik haal mijne ook alleen uit opvangen, gewoon omdat het over het algemeen altijd super gaat qua matches, en je helpt een thuisloos nijntje ook nog :yipi: ) Veel plezier en het komt vast goed!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh even een aanvulling (zal wel aan de tijd van de dag liggen haha) het is misschien makkelijk als je een nieuw topic gaat starten bij koppelen dan kijken mensen gericht naar je koppel vragen, en dan heb je het ook mooi op een rijtje zo (denk ik)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!

En ja, mijn konijnen waren ook altijd van slag als ze echt ergens anders moesten logeren. Dan had ik gerust een week lang knorrige nijnen die ik er voor terug kreeg.

Nu de konijnen voortaan thuis blijven en de oppas aan huis komt (lees: gewoon een week bij ons thuis logeert) is er niets meer aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .