Ga naar inhoud

wilgentak


ricksem

Aanbevolen berichten

ik weet niet of het hier goed staat maar heb een vraagje 

ik wil graag een lange wilgentak in de ren hebben. en tegenover mij hebben we er een paar staan. nou is de vraag kan ik er zo 1 van af knippen ? ik wil niet dat er mensen denken wat gaat hij nou weer doen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha... dat denken ze vast maar maakt dat wat uit? Prima doen. Ik vind het zelf alleen lastig als het echt in een mooi parkje ofzo staat, dan denk ik altijd 'wat nou als iedereen dat doet'. Ik zoek bij voorkeur dus bomen op een braakliggend terrein of een wat 'wilder' natuurgebiedje ofzo, waar het niet zo opvalt dat er wat takken missen.


 


Maar voor een keertje moet het kunnen toch?


Link naar reactie
Delen op andere sites

naja ligt eraan hoeveel je afknipt en hoe groot de tak is. Een boom krijgt natuurlijk niet zomaar hup weer een nieuwe tak diezelfde maand nog, maar een beetje boom kan echt wel aardig wat missen hoor :) Denk maar aan knotwilgen, die worden eens per twee jaar 'geknot', dan gaan alle takken er helemaal af en staat er alleen zo'n dikke stam nog... de volgende lente piepen er weer allemaal takken uit :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip ook altijd gewoon van de wilgen voor mijn deur. Meestal wacht ik wel even tot er niet zoveel volk op straat loopt haha. Maar ach, voor mijn konijn heb ik dat wel over. Het zijn trouwens twee wilgen die eigenlijk weggehaald zouden worden, ze zijn al half weggezaagd, dus veel verschil in schoonheid maakt het hier niet. :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .