Ga naar inhoud

Bijten


bloemmie29

Aanbevolen berichten

Ik maak even een nieuw onderwerp aan. Napoleon is sinds vorige week bij mij en ik probeer hem aan mij te laten wennen. Hij komt geregeld naar mij toe en ik mag hem al overal aaien. Als ik bij hem zit klautert hij zo op en over mijn benen maar hij probeert de hele tijd in mn slippers/ broek/ trui/ vingers te bijten.

Eerst voorzichtig, ik zeg dan 'iehjjj' en dan stopt hij maar begint daarna gewoon opnieuw.

Ik heb met brokjes met hem getraind (gewone biks) en ik denk dat hij nu denk dat ik continu eten bij me heb/ in mijn hand heb.

Hoe corrigeer ik dit? Hij heeft me net behoorlijk hard in mijn vinger gebeten en begon ook aan mn pols te snuffelen. Ik wil hem niet van me wegjagen maar ik wil natuurlijk niet dat hij me bijt! Wat kan ik anders doen? Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook heel opdringerig aandacht vragen zijn. Misschien probeert hij je iets te laten doen wat jij niet helemaal snapt, en als ze dan gefrustreerd raken willen ze nog wel eens hun tanden in je zetten (op iedere willekeurige plaats) om je 'in beweging' te krijgen. Zou het moeten zien om te weten wat het is ^_^ Mijn reactie was altijd om mezelf compleet aan mijn konijn te onttrekken. Het zijn sociale wezens en ondanks dat je ze niet fysiek straft, straf je ze mentaal. Ook 'auw' snappen ze vrij snel. De mijne leerde vanzelf op een vriendelijke manier aandacht te vragen (in plaats van in mijn enkels te hangen, zachtjes aan mijn broekspijp graven). 


 


Succes ermee... 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop je met aaien of heb je hem nog niet geaaid? Stamper vindt het vreselijk als ik stop met aaien. Hij probeert me eerst over te halen met zelf kusjes uit te delen, maar als ik niet snel genoeg ben, dan wil hij nog wel eens in mijn kleding bijten of graven. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah ik denk toch dat het dat niet is. Ik heb vrij lange benen en Napoleon komt op me af lopen, snuffelt aan mijn voeten, knabbelt aan mn slippers. Komt dichterbij, knabbelt aan mn broek. Komt dichterbij en snuffelt aan mn handen en dan probeert hij ook aan mn vingers te knabbelen. Ik denk wel dat hij doorheeft dat ik het ben want het is echt heel zachtjes ( heb nu 1x ervaren hoe het voelt als hij wel kracht zet, sodeju deed echt zeer)

Ik ga zo weer eens bij hem kijken. Eens zien wat hij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hem eventueel zachtjes wegduwen als hij dit doet.


Zo ziet hij dat dit toch niet aanvaard word.



Fluffy (langharig konijntje) "bijt" wel eens in mijn bil als ik hem aan het kammen ben.


Wat je bijten kan noemen allesinds, het is echt een klein zacht kneepje in mijn bil.


Dit is teken dat hij het wel zat is en dus terug in zijn ren wilt.


Dit respecteer ik ook en zet ik hem ook gewoon terug.


 


Voor de rest alleen maar lekjes en liefde :P.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Likken aan je hand betekend dat hij je lief vind. Het is super schattig als ze dat doen éh?


Bij het voeden uit de hand kan het wel eens zijn dat ze te enthousiast worden en daarom je vinger wel eens mee hebben maar normaal zou het voeden uit de hand juist de band moeten versterken. Omdat je ze op die manier leert dat je hand helemaal niets engs is...


Verder denk ik dat hij zich gewoon iets te opdringerig wilt opstellen en op die manier aandacht wilt vragen. Pas op dat je hem die aandacht niet geeft als hij je bijt... Aangezien hij dan leert dat als hij je bijt je hem aandacht geeft en dan word het moeilijk om hem dit af te leren...


Verder moet je hem ook belonen als hij dit niet doet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, zou een konijn niet ruiken wanneer je brokjes hebt en wanneer niet? Medes doet dat altijd als hij aandacht wilt. Misschien bedoelt Napoleon dat ook, of ja, misschien is dat zijn manier om eten te vragen. Ik heb vorige week het boek 'high five met je konijn' gelezen en daar stond in dat je hun hoofd zachtjes naar beneden kan duwen als ze dat doen. Dat werkt een beetje hier. Ik wacht dan eventjes tot hij op een 'kalme' manier aandacht vraagt en dan geef ik dat pas.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .