Ga naar inhoud

baby konijn rode ontlasting


nicolletjuh

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Ik heb even een vraagje, we hebben sinds een paar weekjes een teddy widder babytje, hij is nu 11weekjes ong hebben van de fokker overgangsvoer meegekregen die ik moest gaan mengen met eigen voer en uiteindelijk over moest op eigen voer maar zie geregeld wat rode ontlasting dat idee heb ik, de fokker zei dat het kon komen van het voer omdat daar wat gedroogd (oranje) voer in zat? maar nu ik op eigen voer zit zie ik het ook nog? ook zijn zijn achterpootjes wat viezer doordat hij erdoorheen loopt (het is een wit konijntje) verder merk ik niks aan hem ,eet goed drinkt goed speelt word steeds vrijer en is gewoon lief! hebben jullie enig idee wat het kan zijn? bedankt alvast! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hadden wij ook de eerste dagen met onze konijntjes. Ik had nog biks mee van de fokker en had dit gemengd met Science Selective. Ik heb het in de gaten gehouden, maar na een paar dagen was de urine niet meer roodachtig. Ik dacht dat het kwam door de samensteling van het voer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets om toe te voegen hoor, krijgt je konijntje ook hooi? Omdat ik opmaak dat je konijntje alleen nog brokjes krijgt. Hooi is belangrijk voor de darmen/spijsvertering en het slijten van de tandjes, dit mogen konijnen onbeperkt hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleur van de urine van een konijn zegt erg weinig. Zo kan bij een rode kleur er geen bloed bij zitten, en bij licht oranje kleur wel. Enige manier om te controleren of er bloed in zit is dmv een staafje van de da. Als je twijfelt urine opvangen/opzuigen en naar de da brengen voor onderzoek. Eigenlijk hoort een konijntje zijn achter benen bij het plassen niet te bevuilen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .