Ga naar inhoud

Niet drinken


Bazinga

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn met ervaring van een konijntje dat helemaal niet drinkt.


 


Ze heeft nooit erg veel gedronken. Toen we ze pas naar huis brachten dronk ze wel wat (van de fles), ze trok toen ook haar neus nog op voor groenvoer. Tijdens de koppeling dronk ze ook af en toe uit het bakje.


Sinds ze volledig mee groenvoer eet zie ik haar nooit drinken. Ze heeft keuze uit een bakje of flesje (beide dagelijks proper).


Haar maatje horen en zien we wel regelmatig drinken. Zij is een dwergje, het maatje niet.


 


Het is dus niet zo dat ze ineens gestopt is met drinken.


DA kon ook geen signalen van uitdroging zien.


 


Elke dag krijgen ze vers groenvoer. Zo'n 250gr 's avonds gemengd + 2 stengels selder + overdag ook wel wat.


Ik zie ook altijd dat ik een stuk komkommer geef. Aangezien Bazinga (het maatje) daar niet zo zot van is, ben ik er wel vrij zeker van dat de kleine Sushi dit op eet.


 


Is er nog iemand die een konijntje heeft dat niet drinkt?


 


 


Ps, ze is bij ons van oktober en sinds november eet ze volledig mee groenvoer.


December, januari en februari bij DA geweest. Sindsdien ook geen veranderingen in gedrag of dergelijke.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt inderdaad dat een konijntje dat veel groenvoer eet, veel minder drinkt.


Hierdoor kan het soms over komen dat ze helemaal niets meer drinkt maar vaak zie je het gewoon ook niet...


Mijn kleintjes krijgen ook elke dag groenvoer en hierdoor drinken ze ook heel weinig hoor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Max kreeg ook een bak met groen 's ochtends en 's avonds en pas nadat ik overgestapt was naar een watertoren kon ik daadwerkelijk zien dat hij dat en wat gedronken had. Hij deed zo'n 3 dagen met een kwart toren (waar nog geen halve liter water in gaat + verdamping), waar zijn fles echt dagen aan een stuk onaangeroerd kon hangen. Het ligt er ook aan wat voor groen je inderdaad geeft. Paksoi-stengels, verse andijvie en verse komkommer hebben een hoog vochtgehalte. 


 


Voor onderweg wilde Maxje ook nooit drinken (tenzij uit een gewone spa-fles, maar da's zo'n kliederzooitje), dus gingen er paksoistengels mee XD


 


Maar het klopt inderdaad. Het kan lijken alsof ze niets drinken, maar als ze de keuze hebben uit een bakje én fles, dan is het waarschijnlijk gewoon dat ze genoeg uit haar voer haalt en precies op die tijden drinkt dat je het net even niet ziet. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben... Ze krijgen inderdaad dagelijks andijvi & komkommer.


Het bakje water staat daar meer vuil te verzamelen (konijnenharen ;-)), maar wordt dagelijks of meermaal daags vers water in gedaan.


Ze huppelt ook heel erg vrolijk rond, haalt konijnenkwaad uit en voor de rest ziet ze er ook gezond uit!


 


Bedankt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn konijn zag ik ook nooit drinken sinds ik haar/hem gekocht had (water en drinkfles) (heb t konijn nu 8 dagen)


was bang dat ze geen water dronk (is eig te vroeg bij de moeder weggehaald)


maar heb haar/hem elke dag minstens 5 verschillende stukjes groente/fruit gegeven zoals komkommer, tomaat, wortel, kleine stukjes chineese kool (is ze echt helemaal dol op, net zoas banaan) aardbei, appel.


maar na het lezen van de bovenstaande reacties word ik al minder bang :)(was eig al bang dat ze te weinig vocht kreeg)


verder is mijn nijn super levendig en rent vrolijk door het huis


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .