Ga naar inhoud

Paco doet het niet in het toilet


lenkas

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen


 


Ik heb bij men papa een groepje van 4. Maar ik heb 2 ouderen zoezoe en zaza en dan heb je nog Paco en bloempje de jongeren van 


men groep. Ik wou graag de konijntjes buiten terug zetten waar ze  vorig jaar ook zaten maar. Vorig jaar 


is Zoezoe ontsnapt en heeft hij 2 weken rondt gezwerft in de buurt. Toen we hem hadden gevonden hebben we onze groep naar binnen verhuisd . De 2 jongeren zitten niet lekker in hun vel binnen , Paco is altijd een buiten konijn geweest en Bloempje graaft heel graag en maakte nu echt alles kapot. Ook hadden de ouderen geen rust meer Dus vandaar heb ik men groep gesplitst . Paco en bloempje zitten terug buiten en Zoezoe en Zaza blijven binnen. We hebben een nieuwe ren gemaakt voor de konijntjes buiten die daar heel goed zitten en onze oudjes mogen nog altijd lekker binnen crossen door heel onze veranda. Nu we hebben 2 toiletten buiten gezet in hun schuurtje waar Paco en Bloempje zitten . Bloempje doet netjes alles in de toiletten . Maar paco doet echt alles buiten in een hoekje. Als ik ze opsluit s 'avonds in het schuurtje dan doet hij ook alles er netjes in. Maar s' ochtends doet hij alles terug buiten in een hoekje van de ren . Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij altijd in zijn toilet moet doen en niet alleen als hij iun het schuurtje is ? Buiten een toilet zetten gaat niet en is denk ik ook een raar zicht. Kan het ook zijn dat hij zijn territorium afbaakt? Er komen wel soms wilden konijnen in de ren.


 


Noe dit is een lange uit leg ... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen


 


alvast bedankt voor het te lezen 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kiezen vaak zelf hun plek uit, ik zou in de hoek waar hij zijn behoeften een bak te zetten. Misschien heeft hij het dan zo door en is het opgelost.


 


Wel zou ik iets aan je ren gaan doen zodat er geen wilde konijnen meer in kunnen. Als er wilde konijnen in kunnen kunnen er ook andere ongewenste dieren in je ren komen. Plus als er andere in kunnen kunnen je eigen konijnen er ook uit lijkt me?


Link naar reactie
Delen op andere sites

De ren is  nu overdekt enzo en er is gaas ingegraven. Ze kunnen enkel nog via de omheining communiceren maar de wildjes 


spuiten acht alles onder . Dus we hebben zeker werk gemaakt van de ren. We waren eigenlijk al begonnen met het dak vorige week maar


in de week zagen we er ineens 3 konijnen inzitten . Ze waren niet aan het vechten enzo en al een geluk is onze voedster is gesterilisseerd .


buiten een toilet zetten gaat gewoon niet


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat je buiten (tijdelijk) geen toilet kan zetten? Als hij daar nou zn behoefte in doet kun je de bak telkens iets verplaatsen richting het hok waarin ze 's nachts zitten. Je kunt ook De ontlasting die je buiten vindt binnen op het toilet leggen, vies, maar het werkt wel!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleintje zitten in een ren van 3m lang en aan de ene kant staat een kattenbak maar telkens deden ze plasjes in de andere hoek van de ren 3m verder. Ook al kuiste ik alles op en gooide ik alles in de andere kattenbak. Ze wouden echt niet stoppen dus heb ik daar een 2e kattenbak gezet en ze plassen proper op de nieuwe kattenbak. Dit wil misschien gewoon zeggen dat ze het te ver vinden om helemaal naar het nachthok te lopen om te plassen en keutelen...


 


Als het uiteindelijk toch op aarde is kan je het altijd harken zodat alles mooi onder de aarde terecht komt en zo is je grond nog goed bemest ook...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .